سیاسی

متن طرح تفحص از سازمان اداری و استخدامی

جمعی از نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی را کلید زده‌اند و این طرح جهت بررسی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است.


به گزارش روند بازار خبرگزاری تسنیم، ۴۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی را کلید زده‌اند و این طرح جهت بررسی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

طرح تحقیق و تفحص از سازمن اداری و استخدامی برای ارزیابی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده و در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

طرح تفحص با حضور آقای لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد و وی درباره محورهای تفحص از سازمان اداری و استخدامی توضیح خواهد داد که اگر توضیحات وی قانع کننده باشد تفحص از دستورکار خارج شده و در غیر این صورت طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

متن طرح تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی به شرح‌ذیل است:

عنوان: تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی کشور

شرح:
سازمان اداری و استخدامی کشور وظیفه مهم ساماندهی نحوه جذب و بکارگیری نیروهای موردنیاز دستگاههای اجرایی در چارجوب قانون و نظارت بر اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین و دستورالعملهای مرتبط با حوزه امور اداری نظیر ماموریت و انتقال و انتصابات را دارد.
با توجه به لزوم بررسی نحوه انجام این ماموریتها و وظایف محوله، طرح تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی کشور در محورهای ذیل ارائه میگردد.

  • بررسی میزان استخدام کارمندان دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در قالب‌های مختلف رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، طرحی و … و نحوه جذب و استخدام آنان.
    -بررسی نحوه صدور شناسه نیروهای قراردادی و … و شماره مستخدم نیروهای رسمی و پیمانی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰
    و ۱۴۰۱ و میزان انطباق آن با قوانین و ضوابط
  • بررسی نحوه و میزان نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور بر رعایت بکارگیری نیرو و پرسنل در دستگاه های مختلف
  • بررسی نحوه و میزان نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور بر ماموریت و انتقال از دستگاه‌های مستثنی شده در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاههای دولتی
  • بررسی نحوه و میزان نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور بر انطباق انتصابات در سطوح مختلف دستگاههای اجرایی و دولتی با قوانین و دستورالعملهای قانونی ازجمله دستورالعمل شرایط عمومی و اختصاصی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای و …
    موضوع اصلی تحقیق و تفحص:
    بررسی میزان استخدام کارمندان دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در قالب‌های مختلف رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، طرحی و … و نحوه جذب و استخدام آنان.
    موضوعات فرعی تحقیق و تفحص:
    ۱ – بررسی نحوه صدور شناسه نیروهای قراردادی و … و شماره مستخدم نیروهای رسمی و پیمانی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و میزان انطباق آن با قوانین و ضوابط
    ۲ – بررسی نحوه و میزان نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور بر رعایت بکارگیری نیرو و پرسنل در دستگاه های مختلف
    ۳ – بررسی نحوه و میزان نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور بر ماموریت و انتقال از دستگاه‌های مستثنی شده در ماده
    ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاههای دولتی
    ۴ – بررسی نحوه و میزان نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور بر انطباق انتصابات در سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی و دولتی با قوانین و دستورالعملهای قانونی ازجمله دستورالعمل شرایط عمومی و اختصاصی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و …
    به گزارش تسنیم، طبق ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی هرگاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هر‌یک از امور کشور را لازم بداند تقاضاى خود را به‌صورت کتبی به هیأت رئیسه مجلس تسلیم نموده و هیأت رئیسه ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصى ذىربط جهت رسیدگى ارجاع مىنماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتى را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضى یا متقاضیان قرار دهد.
    همچنین طبق آیین‌نامه داخلی، در صورت تصویب انجام تحقیق و تفحص، موضوع به همان کمیسیون تخصصى ذىربط جهت رسیدگى ارجاع می‌گردد.
    کمیسیون موظف است در مدت بیست روز اعضای هیئت تحقیق و تفحص را که حداقل یازده وحداکثر پانزده نفر خواهند بود از بین نمایندگان تعیین و به رئیس‌مجلس جهت صدور ابلاغ معرفى نماید؛اعضای هیأت از میان خود یک رئیس، دو نائب‌رئیس و یک دبیر انتخاب می‌کنند.
    هیئت حداکثر در مدت یک ‌ماه پس از پایان مهلت تحقیق و تفحص، گزارش خود را به کمیسیون تسلیم مىنماید. کمیسیون موظف است ظرف یک ‌ماه گزارش هیأت را در جلسه مشترک اعضای کمیسیون و هیأت مطرح و گزارش نهائی را جهت قرائت در مجلس برای مدت نیم‌ ساعت تنظیم و پس از تصویب به هیأت رئیسه ارسال نماید. قبل از رأی‌گیری در رابطه با گزارش نهائی، وزیر یا مقام مسئول از عملکرد خود دفاع خواهد کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا