اقتصادی

تقاضا برای فروش ارز ۴ برابر شد!/ قیمت دلار می‌ریزد؟

رئیس کانون صرافان کشور کفت: در پی مصوبه ارزی بانک مرکزی تماس تجار و صادرکنندگان برای فروش ارز ۴ برابر شده است.

به گزارش روند بازار، رئیس کانون صرافان کشور کفت: در پی مصوبه ارزی بانک مرکزی تماس تجار و صادرکنندگان برای فروش ارز ۴ برابر شده است.

رئیس کانون صرافان کشور در گفتگو با مهر از عقبگرد نرخ هر اسکناس دلار در بازار ارز خبر داد و گفت: در پی مصوبه ارزی بانک مرکزی و مجوز عرضه ارز صادرکنندگان در خارج از سامانه نیما هم اکنون شاهد سقوط قیمت هر اسکناس دلار از ۳۳ هزار تومان به کانال ۳۲ هزار تومان هستیم و این در حالی است که حجم عرضه از تقاضای ارز بسیار بالاتر است.

کامران سلطانی زاده یادآور شد: با توجه به انتظار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز، از تعداد خریداران نیز کاسته شده و معامله گران از خرید ارز امتناع می‌کنند.

وی با اشاره به مصوبه ارزی بانک مرکزی گفت: بر اساس این مصوبه از این پس تجار و صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را در صرافی‌ها به قیمت توافقی به فروش برسانند و تنها در سامانه سنا آنرا ثبت کنند.

رئیس کانون صرافان ایران گفت: به دنبال افزایش انگیزه فروش ارز در بازار، از شب گذشته تماس تلفنی تجار و صادرکنندگان ارز با صرافی نسبت به روزهای قبل با افزایش ۴ برابر مواجه شده و توصیه می‌شود عموم معامله گران و مردم عادی با هدف سرمایه گذاری در بازار ارز، از خرید در مقطع فعلی صرفه نظر کنند چراکه ریزش قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا