سیاسی

تلاش می کنیم ذخایر کیک زرد را افزایش دهیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: موضوع لغو صادرات اورانیوم قزاقستان به ایران خبرسازی رسانه‌های دست چندم انگلیس است.

به گزارش  پایگاه خبری اخبار خوب، به نقل از خبرگزاری مهر، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر لغو صادرات اورانیوم قزاقستان به ایران، گفت: قزاقستان یک کشورعمده تامین کننده اورانیوم است،مسیری هم ما رفتیم به توافقاتی بوده وتاییدات هم از طرف کشورهای طرف قرارداد ۱+۵ داشت ؛ منتهی بعد ازانتخابات آمریکا، انگلیسی ها که خودشان تایید کرده بودند دوباره برگشت داشتند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه در حال مذاکره در این خصوص است گفت:این مسئله از موضوعات روی میز کمیسیون مشترک است به هر حال به صورت جدی تامین کیک زرد را در برنامه خودمان داریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود:تلاش می کنیم هم از طریق این قرارداد وهم از روش های دیگر و تولید داخل که از موضوعات مهم است،بتوانیم ذخایر کیک زرد را افزایش دهیم.

کمالوندی یادآور شد:قزاقستان برای تامین کیک زرد مشکلی ندارد ومنتظرنهایی شدن پروسه است.

وی همچنین درخصوص همکاری با سایر کشورها گفت:با کشورهای مختلف اروپایی وآسیایی ارتباط دائم داریم ،اخیرا هیات هایی از روسیه وچین در ایران حضورداشتند و با بعضی کشورها و شرکت های اروپایی قراردادهایی بستیم که روال خود را طی کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا