اجتماعی

تلفات حادثه کوه‌نوردی تهران به ۱۲ تن رسید

روند بازار به نقل از ایسنا نوشت: با پایان عملیات امداد و نجات در کوه‌های شمال تهران، تعداد کشته‌های حوادث روز جمعه به ۱۲ تن رسید.

جمعه پنجم دی یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ کوه‌نوردی ایران بود. سقوط بهمن، کولاک و سرمای شدید، صدها تن را در ارتفاعات شمال تهران گرفتار کرد و در نهایت نیز خانواده‌هایی را عزادار.

در چند روز گذشته تیم‌های امداد و نجات در جستجوی افراد مفقود شده بودند و در نهایت عصر دیروز جمعیت هلال احمر اعلام کرد که عملیات جستجو به پایان رسیده است.

جزئیات حادثه کوهنوردان شمال تهران

۹ نفر در کلکچال، ۲ نفر در دارآباد و یک نفر نیز در آهار جان خود را از دست دادند تا در مجموع تعداد کشته‌شدگان به ۱۲ تن برسد. البته سازمان هلال احمر تعداد اجساد کشف‌شده را ۱۱ نفر اعلام کرده است. علت این مسئله این است که یکی از افرادی که در کلکچال زنده پیدا شد، پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گفته «شاهین فتحی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در این حادثه ۱۴ نفر نجات یافتند و تعدادی از گم‌شده‌ها که خانواده‌هایشان اعلام مفقودی کرده بودند هم پیدا شدند و به خانه برگشتند.

فتحی تاکید کرد: ۱۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۲۰ تیم، کار جستجو و نجات کوهنوردان را انجام دادند و تیم امداد هوایی هم با یک فروند بالگرد و انجام ۹ سورتی پرواز، تکمیل‌کننده عملیات بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا