اقتصادی

تهاتر نفت با چین برای توسعه فرودگاه امام نهایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تهاتر ۲.۵ میلیارد یورویی نفت با چین برا ی توسعه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) نهایی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: طرح توسعه ترمینال ۴۰۰ هزار نفری فرودگاه در حال اجرا است و همچنین که فاز یک فرودگاه امام هنوز ۱۰۰ درصد تکمیل نشده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، فاز دوم درواقع ساخت یک فرودگاه جدیدی در ضلع جنوبی فرودگاه امام کنار هتل و برج مراقبت است.

او می گوید: قراربود ترمینال ۴۱۰ هزار متری احداث شود حتی باند پروازی برج مراقبت تاسیسات،آشیانه تعمیر و نگهداری، انبار باروت غیره آنجا ساخته شود.مطالعات طرح تکمیل و تصویب شد، مذاکرات با پیمانکار نهایی شد، قرارداد اولیه را نوشته‌ایم، منابع مالی از سوی وزارت راه و شهرسازی و ریاست جمهوری از محل تهاتر نهایی شد و امیدواریم در ماه مهر عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه هزینه اجرا در برآورد اولیه ۲.۵ میلیارد یورو است که تمامی از محل تهاتر اس گفت: چندین شرکت داخلی و خارجی برای ساخت ترمینال جدید در فرودگاه امام اعلام آمادگی کردند و وارد مذاکره با آنها شدیم در نهایت بهترین شرکت را که یک شرکت چینی است را انتخاب کردیم .

او بیان کرد: تا پایان شهریور ماه علمیات اجرایی ترمینال جدید در فاز دوم توسعه این فرودگاه آغاز می‌شود.

چلندری اظهار کرد: ۹ مسیر به مجموع شهر شرکت فرودگاهی اضافه شده و ۶۴ مقصد پرواز داریم در حال حاضر داریم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا