اجتماعی

تهران فردا تعطیل شد؟

استاندار تهران اعلام کرد که تا چند ساعت آینده آلودگی هوا کمتر خواهد شد و در نتیجه پایتخت در روز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ تعطیل نیست.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، تهران فردا تعطیل شد؟

استاندار تهران گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی تا چند ساعت آینده شاخص هوای تهران کم‌تر خواهد شد؛ به همین دلیل فردا ادارات و مراکز آموزشی تهران تعطیل نخواهد بود.

چندی پیش سید جعفر تشکری هاشمی در یک رشته توییت در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در شرایط آلودگی هوا و وجود ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون با شاخص ۵۰۰ppm، شهر تهران به یکی از آلوده ترین شهر جهان تبدیل شده است. علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد. تعطیلی مدارس و ادارات راه حل نبوده و نیست، مُسَکِنی برای گذر از وضعیت بحرانی است.

وی تاکید کرد: اینبار هم به دلیل حفظ جان و سلامت شهروندان، باید تعطیلی تهران، مدارس و ادارات را پیشه گرفت اما هنوز برای اجرای اقدامات کارشناسی با عزم و اراده ملی دیر نیست! وضعیت قرمزتر آلودگی هوا و مرگ و میر هزاران شهروند از آنچه تصور می‌کنیم به ما نزدیکتر است.
غبار فعلی تهران از عراق وارد شده
همچنین کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی روز جمعه درباره وضعیت آب‌ و هوا ایرنا، گفت: «تهران امروز غبارآلود و نیمه ابری است در ساعات عصر با وزش باد شدید و تشدید شرایط اضطراری مواجه خواهد شد.»وی گفت: «دمای هوا امروز در تهران حداقل ۱۳ درجه بالای صفر و حداکثر دما ۱۵ درجه خواهد بود.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی توده گرد و خاکی که از کشور عراق وارد ایران شده است امروز غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و طی سه روز آینده پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور وزش باد و ادامه خیزش گرد و خاک خواهد بود.

به گفته رفیعی به دلیل کم‌بارشی با شروع باد ضعیف هم خیزش گرد و خاک را داریم. اما غبار فعلی موجود در هوای تهران غبار وارد شده از عراق است که دیروز ابتدا وارد کرمانشاه، همدان، ساوه، قزوین و قم شده است.

وی توضیح داد: «امروز بارشی در تهران نداریم و موج بعدی بارندگی‌ها از روز شنبه در نیمی از کشور آغاز خواهد شد.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا