اقتصادی

توزیع برنج تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در خصوص کنترل قیمت‌ها اقدامات و عملیات اجرایی توزیع برنج وارداتی از بیستم دی ماه در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش روند بازار، حجت براتعلی با اعلام اینکه از ابتدای دی ماه تاکنون مقدار ۱۷۰ هزار تن برنج وارداتی توسط دولت در اختیار شبکه‌های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرار گرفته، افزود: تامین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز و پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی در خصوص موجودی و امکانات کشور در قالب ذخایر راهبردی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: هیچگاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچ‌گونه کمبودی در خصوص ذخایر راهبردی کشور نداریم.

براتعلی افزود: همچنین در ۶ ماهه اول سال، ۵۲۸ هزار تن برنج وارداتی توسط بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است.

وی مجموع ترخیص برنج توسط بخش خصوص را تاکنون حدود ۹۰۰ هزار تن دانست.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نیاز سالانه برنج کشور ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که امسال به دلیل خشکسالی ما حدود ۱۰ درصد کاهش تولید داشته‌ایم و نیازمند واردات ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن واردات برنج بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: با وجود واردات برنج ما هیچ‌گونه مشکلی در خصوص تامین نیاز بازار تا پایان ماه مبارک رمضان نداریم ضمن اینکه روند واردات در سال جدید نیز ادامه دارد.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه سیاست اصلی دولت این نیست که به صورت مداوم در بازار دخالت کند، گفت: دولت در صورت نیاز با حضور در صحنه به تنظیم بازار و تامین نیاز کشور خواهد پرداخت.

منبع: مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا