اجتماعی

توزیع شیرخشک از ۲۰ مهر با کد ملی نوزاد

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از عرضه شیرخشک‌های عادی با کد ملی در داروخانه‌ها از ۲۰ مهرماه خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود آل‌بویه امروز در حاشیه نشست خبری در سازمان غذا و دارو اظهار کرد: از ۲۰ مهرماه امسال عرضه شیرخشک رگولار (عادی) در داروخانه‌ها با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد در سامانه “تی‌تک” سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که سازمان غذا و دارو با قاچاق محصولات به‌ویژه شیرخشک برخورد شدید می‌کند، افزود: این اقدام در راستای جلوگیری از قاچاق شیرخشک رگولار انجام می‌شود؛ البته شیرخشک متابولیک و رژیمی برای نوزادان خاص از گذشته تاکنون با ارائه کد ملی توسط داروخانه‌ها عرضه می‌شده است.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مسئولان داروخانه‌ها موظف هستند کد ملی متقاضی را در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت و سپس شیرخشک را به آن‌ها عرضه کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا