اقتصادی

توصیه سرمایه‌گذاری یک میلیاردر / خوش‌بینی به بیت‌کوین

ری دالیو، بنیانگذار بزرگترین صندوق تامینی دنیا توصیه کرد به عنوان یک راهبرد سرمایه‌گذاری بخشی از سبد خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ری دالیو، بنیانگذار بزرگترین صندوق تامینی دنیا توصیه کرد به عنوان یک راهبرد سرمایه‌گذاری بخشی از سبد خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید.

ری دالیو، بنیانگذار بریج‌واتر در مصاحبه‌ای توضیح داد که از نظر او، در شرایطی که ارزش پول نقد روز به روز در حال کاهش است، رمزارزها به عنوان جایگزینی برای پول محسوب می‌شوند.

او در مورد بیت‌کوین گفت: «به نظر من اینکه در ۱۰-۱۱ سال گذشته این شبکه همچنان پابرجا بوده و هک نشده است، نکته بسیار مهم و چشمگیری است. نرخ پذیرش بیت‌کوین هم خود گواه محبوبیت آن است.»

دالیو در پاسخ به نگرانی‌ها درباره تورم گفت: « من به شدت نسبت به تورم نگرانم. چرا که مقدار پول و اعتباری که برای بودجه در نظر گرفته شده، افزایش زیادی یافته است.»

این میلیاردر ضمن اشاره به این نکته که «پول نقد، آشغال است»، گفت: « پول نقد که اکثر سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند امن‌ترین سرمایه‌گذاری است، از نظر من بدترین سرمایه‌گذاری است. این نکته مهم است چرا که مردم در حال از دست دادن قدرت خرید خود هستند.»

دالیو تاکید کرد: « اگر شما امثال پول نقد داشتید، به دلیل تورم چهار یا پنج درصد از سرمایه‌تان را از دست می‌دادید.»

تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری

وی افزود: « من به شدت موافق متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری هستم. نکته مهم این است که یک فرد باید به خوبی پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را متنوع کند.»

این میلیارد معتقد است که رمزارزهایی نظیر بیت‌کوین می‌تواند به تنوع‌بخشی پرتفوی کمک کند. دالیو گفت: « به نظر من، رمزارزها می‌تواند بخش کوچکی از سبد سرمایه‌گذاری هر فرد باشد. بیت‌کوین مانند طلاست.»

با این حال دالیو هشدار داد که بیت‌کوین مسائل متعدد دیگری دارد. اگر ارزهای دیجیتال تهدیدی برای دولت‌ها محسوب شوند، احتمالا در جاهایی که جذابیت بیشتری دارند، با مشکلات قانونی مواجه خواهند شد. با این حال من فکر نمی‌کنم که بانکهای مرکزی تاثیر بزرگی روی عملکرد بیت‌کوین داشته باشند.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا