اقتصادی

توصیه فعال بازار خودرو به خریداران

بازار خودرو در آخرین روزهای هفته با تغییر فاز جدی و افزایش شمار خریداران رو به رو شد.

 به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، در پی اعلام تغییر مکانیزم قیمت‌گذاری ۱۸ مدل خودروی تولید داخل روند حاکم بر بازار خودرو تغییر کرد. رشد قابل توجه قیمت‌ها در آگهی‌های فایل شده در فضای مجازی طی دو روز اخیر نشان می‌دهد انتظارات افزایشی بر بازار خودرو حاکم شده است.

بیشتر بخوانید:

رشد سریع قیمت‌ خودرو در بازار

۱۸ خودرو از بهمن ماه گران می‌شوند

 نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر به تدریج بازار خودرو از دلالان تخلیه شده بود گفت:متاسفانه فاصله قیمت خودرو تا بازار فقط به جیب دلالان می‌رود و نه خودروساز از این افزایش قیمت منتفی می‌شود و نه مصرف کننده اما در ماه‌های اخیر به واسطه ثبات قیمت ارز از یک سو و عدم جذابیت سرمایه‌گذاری بر بازار خودرو از سوی دیگر دلالان از این بازار کوچ کرده بودند و قیمت‌ها به شکلی روندی کاهشی را تجربه می‌کردند.

پیش بینی روند کاهش قیمت خودرو

 وی با اشاره به این که روند کاهشی قیمت خودرو کند بود، تاکید کرد: خریداران انتظار داشتند به تدریج این روند سرعت گیرد از این رو خریدار چندانی در بازار نبود و طی دو هفته اخیر ما با افزایش شمار فروشندگان و کاهش شدید تعداد خریداران مواجه بودیم.

این فعال بازار خودرو تاکید کرد: خریداران به انتار کاهش بیشتر قیمت خرید خود را به تعویق انداخته بودند و فروشندگان از ترس کاهش بیشتر قیمت تمایل به فروش داشتند اما کسی متقاضی خرید نبود.  کاشانی‌نسب تاکید کرد: در همین دوره زمانی می‌بینیم که پیش‌فروش‌های کارخانه‌های خودرو سازی با استقبال مردم روبرو می‌شوند و همین نکته نشان از آن دارد که مردم از قیمت‌ها در بازار خودرو راضی نیستند.

خرید و فروش خودرو در بورس

او گفت: حالا اما با اعلام شورای رقابت مبنی بر تغییر مکانیزم قیمت‌گذاری ۱۸ مدل خودرو شرایط حاکم بر بازار تغییر کرد و به وضوح از روز چهارشنبه با کاهش شمار خریداران و افزایش قیمت‌های پیشنهادی روبرو شدیم.

این فعال بازاربا اشاره به اینکه هفته پیش رو هفته مناسبی برای خرید خودرو نخواهد بود، گفت: از آنجا که ابعاد این مصوبه چندان روشن نیست دلالان با مانور بر ماجرا و افزودن بر ابهامات تلاش دارند قیمت‌ها در بازار خودرو را بالاتر برند. به عابرت دیگر باید صبر کرد شوک وارده به بازار برطرف شود.

وی اضافه کرد: این ابهام سبب شده است که در دو روز اخیر بسیاری از فروشندگان از پای معامله برگردند و حاضر به امضای قرارداد فروش با قیمت‌های قبلی نشوند.

 او درباره وضعیت قیمت خودرو در بازار تاکید کرد: پیش از این قیمت برخی از مدل‌های پراید که ارزان قیمت‌ترین خودروی تولید داخلی تا ۹۶ میلیون تومان کاهش یافته بود اما در شرایط کنونی و ارزان‌ترین خودروها در بازار به بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان بازگشته‌اند.

 وی تاکید کرد :در شرایط فعلی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به قیمت های پیشنهادی برای فروش خودرو افزوده شده است و به نظر می‌رسد این اتفاق رکود حاکم بر بازار را بیش از پیش تشدید نماید.

 او با اشاره به اینکه باید سیاستی در دستور کار قرار گیرد که خودروساز بتواند از افزایش قیمت خودرو منتفع شده و دچار ضرر و زیان نشود، گفت: در شرایط فعلی تنها دلالان از موقعیت استفاده می‌کنند و خودروساز و مصرف کننده هردو نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا