اقتصادی

قسط وام مسکن ملی چقدر است؟

با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن برخی از متقاضیان از پرداختی اقساط خود مطلع نیستند که در این گزارش توضیح داده می‌شود.

به گزارش روند بازار، در حالی که پیش از  این دولت خبر از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد داده بود بسیاری از کارشناسان در این زمینه مدعی بودند که باز هم نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن همچنان بالاست که همین امر باعث شد دولت با همراهی و همکاری بانک مرکزی اقدام به پلکانی کردن  اقساط تسهیلات کنند.

بر همین اساس با پلکانی شدن، اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در دو سال اول متقاضیان ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده است.

محاسبه سود و اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد کل سود وام  ساخت مسکن ۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان خواهد بود. در مجموع نیز متقاضی باید ۳ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

در همین رابطه پیش  از این هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: پلکانی کردن پرداخت اقساط گام  موثری بود که برای تسهیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام رسید.

او افزود: هم اکنون افرادی که تمایل دارند تا تسهیلات نهضت ملی مسکن را در دو سال نخست آن کمتر پرداخت کنند، می‌توانند در دو سال ابتدای این طرح، با اقساط ماهانه ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به شکل پلکانی نسبت به پرداخت اقساط اقدام کنند. این رقم برای این بخش از متقاضیان از سال سوم به شکل ساده و بیشتر خواهد بود. این کار با این هدف انجام شد تا با حقوق کارگران این رقم قابل پرداخت باشد.

وی افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن در روستاها را از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان و افزایش تعداد تسهیلات از ۲۰۰ هزار فقره وام به ۳۵۰ هزار فقره وام در سال را گام مؤثر دیگری برای خانه‌دار کردن اقشار نیازمند مسکن برشمرد.

عباسی‌ گفت: وام تسهیلات روستایی با نرخ سود ۵ درصد امکانی است که می‌تواند به بخشی از نیازمندان به مسکن برای خانه‌دار کردن آنها کمک کند.

بر اساس این گزارش در همین رابطه هم ایلاتی کارشناس مسکن به باشگاه خبرنگاران گفت: اجرای این طرح نقش موثری در تسریع و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنین  بهبود وضعیت بازار مسکن دارد.

وی خواهان همکاری بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شد و گفت: علاوه بر همکاری بانک های دولتی باید بانک های خصوصی هم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند. همکاری بیشتر بانک ها خود  باعث می شود که اجرای پروژه‌ تا ساخت یک میلیون واحد در سال هم پیش ر ود.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا