سیاسی

مقام پنتاگون توقیف نفتکش توسط ایران در دریای عمان را تأیید کرد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که نیروهای ایرانی یک نفتکش را دریای عمان توقیف کرده است وی همچنین مدعی شده که نیروهای آمریکایی فقط حادثه را تماشا کردند و با نیروهای سپاه پاسداران مقابله نکردند.

به گزارش روند بازار، به نقل از نیوزویک، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه در واکنش به خنثی سازی دزدی دریایی آمریکا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توقیف نفتکش در دریای عمان را تأیید کرد.

بر اساس اعلام این مقام پنتاگون، نیروهای ایرانی هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کردند.

اخبار مرتبط

این در حالیست که مقام وزارت دفاع آمریکا در ادامه ادعا کرد که نیروهای آمریکاییِ حاضر در این محل تنها نظاره گر این رخداد بوده و به مقابله با نیروهای سپاه پاسداران اقدام نکردند!

در خبری مرتبط، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده؛ هنوز این نفتکش را در اختیار دارد و در بندرعباس نگهداری می‌کند.

این تقابل که مربوط به چند وقت اخیر بوده، در پی رفتار غیرحرفه‌ای ناو جنگی آمریکا در آب‌های جنوبی (دریای عمان) کشور رخ داده که با واکنش قاطع قایق‌های تندروی سپاه پاسداران مواجه شده و پس از این ماجرا ناو آمریکایی صحنه را ترک می‌کند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

نیروهای آمریکایی مجدداً با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان است.

منبع: مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا