اقتصادی

تولید سالانه ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز اعم از گوساله و گوسفندی در کشور مورد نیاز است و حدود ۸۵۰ هزارتن گوشت در داخل تولید می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر، «حسن عباسی معروفان» افزود: سالانه ۸۵۰ تا ۸۶۰ هزار تن گوشت قرمز بصورت داخلی در مملکت تولید می‌شود.

وی اظهارداشت: کشور در مواقعی که مصرف افزایش پیدا می‌کند ۴۰ تا ۵۰ هزار تن با کمبود گوشت مواجه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: طبق معمول این کسری سالانه از محل واردات تأمین تا بازار با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: سال گذشته ذخایر استراتژیک گوشت مرغ بطور کامل از منابع داخلی تأمین شد و یک گرم گوشت مرغ از خارج وارد نشد.

عباسی معروفان اظهارداشت: امسال هم تلاش بر اینکه گوشت قرمز از محل تولیدات داخل تأمین شود و نیازی به واردات نباشد.

وی ادامه داد: تولید کنندگان دام در کشور قول داده اند اگر دولت گوشت قرمز را از خارج وارد نکند تولید خود را بیشتر خواهند کرد تا نیاز مملکت بطور کامل از داخل تأمین شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: اگر تولید کنندگان به وعده‌های خود عمل نکنند در این شرایط گوشت قرمز از خارج وارد خواهد شد.

وی افزود: این شرکت بر همین اساس با تولیدکنندگان وارد مذاکره شده و قرار بر این است که بصورت آزمایشی در مرحله اول ۱۰ هزار تن گوشت گوساله و سه هزار تن گوشت گوسفندی از آنان برای ذخایر استراتژیک خریداری کند.

عباسی معروفان یادآورشد: اگر این طرح با موفقیت اجرا شود و دامداران همراهی کنند تمامی ذخایر استراتژیک گوشت قرمز از منابع داخلی تأمین خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا