دانش و فناوری

تولید چرم از میوه؛ محصول خلاقیت دو جوان هلندی

دو طراح هلندی با استفاده از پوست انبه‌های غیر قابل مصرف، محصولاتی به نام چرم میوه تولید می‌کنند که سازگار با طبیعت است.

به گزارش روند بازار به نقل از اخبار صنعت چرم و کفش، «هوگو دیبون» و «کوئین مرکرک» شرکت Fruitleather (چرم میوه) را در سال ۲۰۱۵ تاسیس کردند. این دو طراح با خلاقیت خود موفق شده‌اند با تولید چرم از پوست انبه، محصولات سازگار با طبیعت، متنوع و مقاومی را تولید کنند.

کوئین می‌گوید: ما تصمیم‌ گرفتیم از مواد بی‌ارزش، محصولات قابل استفاده و با ارزش تولید کنیم. هنگامی که ما برای اولین بار شروع به تولید کردیم، انواع مختلفی از میوه‌ها را مورد آزمایش قرار دادیم. اما در طول این آزمایشات متوجه شدیم که محصولات تولید شده از انبه نسبت به سایر میوه‌ها بهتر بود.

او ادامه می‌دهد: ما انبه را از شرکت Total Exotics  که یک شرکت هلندی است و سالانه ۶ میلیون کیلوگرم انبه وارد می کند دریافت می‌کنیم. در این شرکت هر هفته حدود ۱۵۰۰ عدد انبه به دلیل فرایند کنترل کیفیت غیر قابل مصرف می شود و لذا ما با دریافت این انبه‌ها، میوه‌های غیرقابل مصرف را به یک محصول با ارزش تبدیل می‌کنیم.

کوئین با اشاره به اینکه هدف آنها از تولید چرم از انبه رقابت با صنعت چرم نیست می‌گوید: با این روش، علاوه بر کاهش ضایعات مواد غذایی، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ایی نیز کاهش پیدا می‌کند.

هوگو دیبون نیز معتقد است که فعالیت آنها صرفاً بر تولید چرم تمرکز دارد تا طراحان و برندهای مختلف بتوانند آن را در محصولات خود به کار ببرند.

او می‌گوید: در تولید چرم از برخی مواد افزودنی برای ساخت ورق‌های چرم میوه استفاده می‌کنیم. این افزودنی‌ها از منابع طبیعی تهیه شده‌اند.

ما روی سطح ورق های چرم میوه، یک روکش ضد آب قرار می‌دهیم. این باعث می‌شود که محصول تولید شده در برابر آب مقاومتر باشد. در حال حاضر ما می‌توانیم ورق‌هایی از چرم میوه را در ابعاد ۶۰ در ۴۰ سانتی‌متر بسازیم.

هوگو ادامه می‌دهد: ورق‌های چرم میوه قابلیت این را دارند که به رنگ دلخواه و نقش برجسته‌های موجود رنگ‌آمیزی شود. ما در حال حاضر می‌توانیم حدود ۵۰ تا ۷۰ متر‌مربع در ماه، چرم میوه تولید کنیم.

منبع: businessinsider

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا