اجتماعی

تکذیب افزایش سکته مغزی پس از واکسیناسیون کرونا

چند روز پیش شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر افزایش ماموریت‌های سکته مغزی اورژانس پس از واکسیناسیون کرونا مطرح شد. واقعیت این موضوع چیست؟

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، سرپرست اورژانس تهران ادعا و شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش ماموریت‌های سکته مغزی اورژانس پس از واکسیناسیون کرونا را تکذیب کرد.

یحیی صالح‌طبری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای گذشته نشست خبری برگزار شد. طی این نشست اعلام کردیم که ماموریت‌های اورژانس تهران که در رابطه با سکته‌های مغزی است، حدود ۲۸ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در اورژانس کد ۲۴۷ مربوط به ماموریت‌های قلبی و کد ۷۲۴ مرتبط با ماموریت‌های سکته مغزی است، گفت: در این نشست خبری اظهار کردیم که طی سال جاری ماموریت‌های انجام‌شده اورژانس نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد. اما متاسفانه در فضای مجازی برخی این افزایش آمار را با واکسیناسیون مرتبط اعلام کردند.

او با بیان اینکه ارتباط‌دادن این آمار اورژانس با واکسیناسیون غلط است، تاکید کرد: این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. هیچ مقاله علمی در این خصوص که این را اثبات کند وجود ندارد. خواهش می‌کنیم که اجازه دهند مجامع علمی در این خصوص بررسی و اعلام نظر کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا