اقتصادی

ثبت نام مجردهای بالای ۱۸ سال در طرح مسکن دولتی تکذیب شد

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای اعلام داشت که محتوای اعلام شده مبنی بر برداشته شدن تمام موانع ثبت نام مجردان و متقاضیان بالای ۱۸ سال در سامانه ثمن صحت نداشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای اعلام داشت که محتوای اعلام شده مبنی بر برداشته شدن تمام موانع ثبت نام مجردان و متقاضیان بالای ۱۸ سال در سامانه ثمن صحت نداشته است.

روز گذشته رستم قاسمی درباره تعیین تکلیف مجردها، فارغ از جنسیت برای ثبت‌نام در مسکن دولتی توضیحاتی ارائه کرد که طبق اظهارات وی تمام مجردها چه مرد و چه زن می‌توانند در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند و تمام موانع برای ثبت‌نام مجردان برداشته شده و متقاضیان بالای ۱۸ سال سن می‌توانند در سامانه نام‌نویسی کنند.

با وجود اظهارات وزیر راه و شهرسازی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای اعلام داشت که محتوای اعلام شده صحت نداشته و در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجردهای فاقد شرایط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می‌کند.

در ادامه این اطلاعیه آورده شده است که بر اساس تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی‌وپنج (۳۵) سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون ملاک‌عمل وضعیت تأهل آنها هم می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آنها وجود ندارد.

همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

یادآوری می‌شود، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط مجردها برای ثبت‌نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده است و پیشنهاد امکان ثبت‌نام مجردها در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی در دست پیگیری است.

بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، ” فاقدین مسکن” شامل افراد سرپرست خانواری می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن درخواست کرد، پس از ورود به سامانه ثبت‌نام به آدرس https://saman.mrud.ir در صفحه اصلی در ذیل عنوان شرایط متقاضیان جزئیات مربوط به شرایط ثبت‌نام را مطالعه کنند و به محتواهای غیرموثق که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منشتر می‌شود، توجهی نکنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا