بورس

تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص شد

مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تکلیف سهام عدالت متوفیان تا یک ماه آینده تعیین و تکلیف می‌شود.

به گزارش روند بازار، تکلیف سود سهام عدالت متوفیان چیست؟

محسن انصاری در گفتگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت مشمولان متوفی گفت: تا یک ماه آینده شرکت سپرده گذاری اطلاعیه رسمی در مورد این موضوع منتشر خواهد کرد و وراث متوفیان سهام عدالتی باید منتظر این اطلاعیه باشند.

وی ادامه داد: در این اطلاعیه اعلام می شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت این سهام چه مدارکی را کامل کنند.

در این راستا تعداد متوفیان مشمولان سهام عدالت حدود سه میلیون نفر است و سود سهام عدالت قطعا به این افراد هم تعلق می‌گیرد. پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ از نخستین ساعات روز گذشته آغاز شد. با گذشت چند ساعت از واریز سود سهام عدالت، بسیاری از مشمولان اعلام کردند هنوز سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند.

این انتقادات به واریز نشدن سود سهام عدالت دیروز ۲۲ اسفند ماه هم ادامه دارد. اما حالا وزیر اقتصاد از خاتمه واریز سود سهام عدالت خبر داده است.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سهام عدالت دو و نیم میلیون نفر از مشمولان یک میلیون تومانی بوده و یک میلیون تومان سود دریافت کردند. بقیه افراد هم بین ۴۸۰ تا ۵۷۰ هزار تومان سود دریافت کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا