ورزش

تیم ملی فوتبال ایران صعود کرد

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله انتخابی جام‌جهانی و کسب مجوز حضور در جام ملت‌های آسیا برابر عراق به پیروزی رسید تا با کسب چهار برد از چهار دیدار به مراحل بعدی صعود کند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران که برای رسیدن به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی نیاز به پیروزی برای صدرنشینی دارد، از ساعت ۲۱ امروز سه شنبه در ورزشگاه المحرق بحرین به مصاف تیم ملی عراق رفت یک بر صفر این تیم را شکست داد. سردار آزمون(۳۵) برای ایران گل زد.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، احسان حاج صفی(۶۹ میلاد محمدی)، احمد نورالهی، سعید عزت اللهی(۶۹ میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش(۷۸ سامان قدوس)، علی قلی زاده(۹۳ کاوه رضایی)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۷۸ مهدی قایدی) به میدان رفت.

تیم ملی فوتبال ایران شروع کننده این دیدار بود و یک دقیقه توپ را با آرامش در زمین به گردش درآورد. در این لحظات ملی پوشان ایران در نظر داشتند با گردش توپ در زمین آرامش را در زمین حاکم کنند.

* دقیقه ۵ : برخوردی که عزت الهی با بازیکن عراقی داشت منجر به مصدوم شدن بازیکن حریف شد اما داور خطای بازیکن عراق را گرفت و دو دقیقه بعد ایران بازی را از همین نقطه شروع کرد و بازهم سعی در آرام کردن بازی داشت. در دقیقه ۸ ایران صاحب اولین ضربه کرنر شد.

احمد نورالهی در دقیقه ۹ این دیدار به دلیل بالا آوردن بیش از اندازه پا از سوی داور ازبکستانی اولین کارت زرد دریافت کرد. در دقیقه ۱۳ هم طارق همام به خاطر خطا روی جهانبخش کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه ۱۵ عراقی ها در یکی از معدود ورودهایشان به منطقه خطر تیم ملی ایران شوتی را به سمت دروازه زدند که توپ درون محوطه جریمه به بدن شجاع خلیل زاده برخورد کرد که بازیکنان حریف اعتقاد داشتند توپ به دست برخورد کرده و داور باید پنالتی می گرفت اما اعلام ضربه کرنر شد. پس از ارسال توپ درگیری بین بیرانوند و بازیکن عراق صورت گرفت که با تذکر داور ختم شد.

دقیقه ۱۸ سردار آزمون از خط دفاعی عراق جلوتر رفت و توپ ارسالی نورالهی را به گل تبدیل کرد اما کمک داور اعلام آفساید کرد و گل پذیرفته نشد.

دقیقه ۲۸ حرکت بازیکنان ایران فرصت را برای سردار آزمون درون محوطه جریمه فراهم کرد که دروازه عراق را با خطر مواجه کند اما ضربه او به بدن مدافعان برخورد کرد و ثمری برای ایران نداشت.

در دقیقه ۳۵ احسان حاجی صفی پس از دریافت توپ از علی قلی زاده، از جناح چپ وارد محوطه جریمه عراق شد و با یک پاس عرضی زمینی سردار آزمون را در موقعیت گل قرار داد که ضربه آرام و زمینی این بازیکن به گل اول تیم ملی ایران تبدیل شد.

در دقیقه ۴۲ علیرضا جهانبخش به خاطر خطا روی بازیکن حریف از داور کارت زرد گرفت.

در پنج دقیقه پایانی نیمه اول عراقی ها از لاک دفاعی خارج شدند و سعی کردند دروازه ایران را با خطر جدی مواجه کنند اما دفاع خوب ایرانی ها فرصت را از حریف سبزپوش گرفت تا گل خورده را در نیمه اول جبران کند.

در شروع نیمه دوم عراق خیلی زود خودش را به دروازه ایران رساند و بشار رسن با شوتی محکم دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما گلر شماره یک ایران توپ را دفع کرد و یک ضد حمله را پایه گذاری کرد اما سعد ناطق بازیکن عراق با دست توپ را کنترل کرد تا به سردار و طارمی نرسد.

در دقیقه ۵۳ صادق محرمی از داور کارت زرد گرفت تا پس از جهانبخش و نورالهی سومین بازیکن اخطاری ایران در این دیدار باشد.

در دقیقه ۶۳ سعید عزت الهی پشت محوطه جریمه روی بشار رسن مرتکب خطا شد که این ضربه را رسن به سمت دروازه زد که با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳: ایران می توانست به گل دوم دست پیدا کند اما سردار آزمون در زدن ضربه آخر کم دقتی کرد و در شرایطی که می توانست گل دوم خودش و تیم ملی را وارد دروازه حریف کند ضربه اش را درست جایی زد که دروازه بان عراق ایستاده بود. این بهترین فرصت ایران در این نیمه بود.

دقیقه ۷۸ سردار آزمون به خاطر خطا روی بازیکن حریف از داور ازبکستانی کارت زرد دریافت کرد. ضمن این مهدی قایدی و سامان قدوس وارد زمین شدند.

دقیقه ۸۰: علی قلی زاده با نفوذ تا درون محوطه جریمه عراق این فرصت را داشت که دروازه حریف را باز کند اما ضربه آرام او را دروازه بان عراق مهار کرد.

دقیقه ۸۲ مهدی طارمی که برای دقایق پایانی کاپیتان تیم ملی ایران شده بود به دلیل خطا روی بازیکن حریف کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۸۴ : سامان قدوس می توانست دروازه عراق را برای بار دوم باز کند اما او هم ضربه اش را جایی زد که قبل از این سردار آزمون زده بود و دروازه بان حریف توپ را مهار کرد.

در حالی که داور ۵ دقیقه وقت اضافه برای این دیدار در نظر گرفته بود تیم ملی ایران بازهم می توانست دروازه عراق را باز کند اما در ثانیه پایانی مهدی قایدی از توپ ارسالی کاوه رضایی به خوبی استفاده نکرد و توپ را از کنار دروازه خالی به بیرون زد.

تیم ملی فوتبال ایران در پایان این مرحله با کسب چهار پیروزی متوالی ۱۸ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد. عراق هم با ۱۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا