ورزش

تیم ملی والیبال ایران حذف شد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی سی و دومین دوره بازیهای المپیک برابر میزبان مسابقات به میدان رفت و با شکست برابر این تیم از راهیابی به مرحله بعدی بازماند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن به عنوان آخرین دیدار مرحله مقدماتی بعدازظهر امروز یکشنبه برگزار شد که طی آن ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۲ بر ۳ مغلوب میزبان المپیک شدند و از دور مسابقات کنار رفتند.

تیم های ایران و ژاپن در شرایطی به مصاف هم رفتند که تکلیف دیگر تیم های صعود کننده مشخص شده بود و برنده دیدار این دو تیم عنوان سوم گروه را به خود اختصاص می داد و به جمع تیم های صعودکننده اضافه می شد.

ترکیب ایران از منطقه یک تا شش: میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی، سعید معروف لیبرو: مهدی مرندی – آرمان صالحی.

در ست اول دو تیم امتیازات را نزدیک بهم پیش بردند و رقابت نزدیکی داشتند اما در امتیازات پایانی این ژاپنی ها بودند که با اشتباهات کمتری کار را پیش بردند و در نهایت ست اول را ۲۴ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند.

تیم های والیبال ایران و ژاپن

در دست دوم بازهم شرایط برای دو تیم کاملا برابر و با یک امتیاز فاصله پیش رفت که در برخی لحظات ژاپن پیش بود اما در امتیاز ۱۶ این ایران بود که در زدن سرویس و دفاع بهتر عمل کرد و با دو امتیاز اختلاف پیش افتاد تا ژاپنی ها ناچار به گرفتن وقت استراحت شوند.

در ادامه خوش شانسی هم به کمک ایران آمد و ضربه کاظمی در برخورد با دست دفاع حریف هر چند به بیرون رفت اما به امتیاز برای ایران تبدیل شد تا اختلاف به سه امتیاز برسد اما حریف دست بردار نبود و برای رسیدن به ایران تلاش زیادی کرد.

با این حال ملی پوشان کشورمان ۲۲ بر ۱۸ از حریف پیشی گرفتند و در نهایت ست دوم را با دفاع روی تور عالی و به حداقل رساندن اشتباهات با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود خاتمه دادند تا دو تیم در ست شماری به عدد یک برسند.

ملی پوشان ایران که از پیروزی در ست دوم روحیه و انرژی خوبی گرفته بودند در شروع ست سوم برتری را آغاز کردند و ۱۰ بر ۷ هم از حریف پیش افتادند. اما در ادامه ژاپنی ها توانستند با مهار چند توپ «مرده» به بازی برگردند و ۱۶ بر ۱۴ از ایران پیش بیفتند تا الکنو ناچار به گرفتن وقت استراحتی فنی شود.

در ادامه ژاپنی ها بازهم پیش افتادند اما در امتیاز ۲۰ دو تیم مساوی شدند و رقابت نزدیک آنها ادامه داشت و در امتیاز ۲۴ هم مساوی پیش رفتند و این روند تا امتیاز ۲۹ ادامه داشت اما ملی پوشان ایران توانستند با عملکردی بهتر ۳۱ بر ۲۹ این ست را از حریف ببرند.

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن

ست چهارم با برتری ژاپنی ها همراه شد و این تیم تلاش زیادی کرد تا فاصله اش با ایران را زیاد کند که در اکثر لحظات به هدفش رسید و تا امتیاز ۱۷ بر ۱۴ هم از شاگردان الکنو پیشی گرفت. در مقابل ملی پوشان کشورمان هم تلاش کردند اختلاف را کم کنند و اجازه ندهند کار به ست پنجم کشیده شود.

ملی پوشان ایران که پنج امتیاز از حریف عقب افتادند توانستند در امتیاز ۲۰ به ژاپن برسند اما در ادامه ژاپنی ها اختلاف امتیاز را بیشتر کردند و در نهایت ۲۵ بر ۲۲ این ست را به سود خود خاتمه دادند تا کار به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم ایران امتیازات ابتدایی را از دست داد و هر چند توانست در امتیازات پایانی اختلاف را کم کند اما در نهایت ۱۵ بر ۱۳ مغلوب ژاپن شد و از دور مسابقات کنار رفت.

خبرنگار: رضا خسروی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا