ورزش

ثبات مدیریت تنها راه حل خروج تیم استقلال از بحران

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: تغییر مدیرعامل در استقلال در سال‌های گذشته به یک عادت تبدیل شده و اگر مسئولان وزارت ورزش می خواهند از این وضعیت خارج شوند باید ثبات مدیریت ایجاد کنند.

به گزارش روند بازار ، صمد مرفاوی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد انتخاب سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید استقلال اظهار داشت: وضعیت آبی‌پوشان این روزها خوب نیست و بعید به نظر می‌رسد این تغییرات دردی را دوا کند. تغییر مدیرعامل در استقلال در این اواخر به یک عادت تبدیل شده و ما هر چند ماه یکبار منتظریم تا یک مدیرعامل جدید سکان مدیریت این باشگاه را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: چند سال است که این تغییرات هیچ سودی برای استقلال نداشته، مشکلات مالی برطرف نشده، زیرساخت‌ها تغییری نکرده و هیچ شرایط مثبتی برای این تیم ریشه‌دار و قدیمی به وجود نیامده است. هیچ تضمینی هم وجود ندارد که با آمدن سعادتمند، اتفاق جدیدی در استقلال رخ دهد. شاید وی هم مانند دیگران پس از یکی، دو ماه کار، به دلیل مشکلات زیاد استعفا داده و جایش را به نفر دیگری بدهد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: دلیل این همه تغییر را نمی‌دانم، اگر قرار است مشکلات استقلال حل شود، باید یک مدیرعامل انتخاب شود و همه چیز در اختیارش قرار گیرد تا بتواند با آرامش به کارش ادامه دهد. در غیر این صورت اگر هفته‌ای یکبار مدیرعامل تغییر کند، باز هم شرایط بدتر از گذشته خواهد شد و بهتر نمی‌شود.

مرفاوی در مورد انتخاب معاونین باتجربه گفت: اگر قرار است سعادتمند در این پست مدت‌ها بماند باید معاونانی را انتخاب کند که کاربلد باشند، حاشیه‌ها را از بین ببرند و بتوانند در شرایط سخت به کمک مدیرعامل بیایند چرا که با آمدن افراد بی‌تجربه و بدون شناخت از استقلال، یک مشکل بر مشکلات این تیم افزوده می‌شود.

وی درباره انتقادهایی که این روزها پیشکسوت‌ها و هواداران استقلال از یک برنامه فوتبالی انجام می‌دهند، بیان کرد: صدا و سیما مقصر اصلی این موضوع است. چنین برخوردهایی مدت‌هاست که با استقلال می‌شود و آقایان تنها می‌خواهند با یک معذرت‌خواهی، همه چیز را به پایان برسانند. هیچ‌کس حق ندارد به تیمی که قدمت زیادی داشته و از اصالت زیادی برخوردار است، توهین کند. متأسفانه کار به جایی رسیده که هر کس به خودش اجازه می‌دهد درباره استقلال صحبت کند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: کسی حق توهین به هیچیک از افرادی که در تأسیس این باشگاه زحمت کشیده‌اند را ندارد. شاید تغییرات کلی در ساختار استقلال انجام شده باشد اما آنهایی که زحمت کشیدند و با خون و دل این باشگاه را تأسیس کردند، همیشه برای مردم قابل احترام هستند. من با این تیم قهرمان آسیا شدم. چند قهرمانی در لیگ قهرمانی و چند قهرمانی در جام‌حذفی دارم بنابراین اجازه نمی‌دهم هر کسی از راه رسید، بخواهد به استقلال توهین کند.

مرفاوی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که لیگ چند روز آینده آغاز شود، گفت: اگر قرار است لیگ شروع شود، باید ۲۰ تا ۲۵ روز زودتر به تیم‌ها اعلام شود که باشگاه‌ها بتوانند بازیکنان را به شرایط آرمانی برسانند اما بعید به نظر می‌رسد با وضعیتی که در ایران وجود دارد، لیگ نوزدهم به پایان راه برسد.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولان کشور، شاید ویروس کرونا تا چند ماه دیگر هم در ایران باشد، بنابراین بهتر است که لیگ شروع نشود زیرا خطر حضور بازیکنان در زمین، هتل، فرودگاه و بودن تماشاگران در استادیوم می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال در پایان در خصوص وضعیت تیم نساجی گفت: فعلاً آمادگی جسمانی بازیکنان را از طریق فضای مجازی رصد می‌کنیم تا آنها دچار اضافه وزن نشده و بتوانند شرایط فیزیکی خود را حفظ کنند. این فقط یک مُسکّن است و هیچ چیز به اندازه تمرین و مسابقه نمی‌تواند بازیکنان را در شرایط آرمانی نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا