بورس

ثبت دومین هفته صعودی متوالی بورس

در هفته‌ای که گذشت بورس تهران روندی کاملا صعودی داشت و با رشدی ۳٫۶ درصدی از سطح یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش روند بازار، در هفته‌ای که گذشت بورس تهران روندی کاملا صعودی داشت و با سپری کردن پنج روز صعودی پی‌درپی، برای دومین هفته پی در پی با رشد به کار خود پایان داد. در این هفته رشد شاخص کل ۳٫۶ درصد بود و شاخص توانست سطح یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی را پشت‌سر بگذارد. شاخص کل هم‌وزن نیز هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت و در نهایت با قرار گرفتن در سطح ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحدی حدود دو درصد رشد کرد.

در این هفته بر خلاف هفته گذشته عرضه اولیه‌ای در بازار انجام نشد و بازگشایی شستا بعد از شفاف‌سازی در خصوص افزایش سرمایه منجر به صف خرید میلیونی این سهم شد. در این هفته گروه فلزات اساسی روندی تقریبا خنثی داشت و رشد روزهای اول هفته خود با معاملات منفی در پایان هفته جبران کرد. در این هفته نمادهای پالایشی بهترین عملکرد را در میان گروه‌های بزرگ بازار داشتند و در اکثر روزهای هفته در مدار مثبت معامله شدند.

میانگین ارزش معاملات این هفته بورس تهران بیش تز ۶۱۰۰ میلیارد تومان بود که تقریبا یک درصد از هفته گذشته بیشتر بود. رشد این هفته بازار در حالی رخ داده که بسیاری از کارشناسان معتقدند شاخص کل در هفته آینده می‌تواند وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا