اقتصادی

ثبت رکورد جدید ۹ ساله برای قیمت جهانی طلا

قیمت جهانی طلا امروز جمعه با افزایش تنش‌های آمریکا و چین ثابت باقی ماند تا این فلز گران‌بها به سوی ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود در سه ماه اخیر پیش برود.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از مهر ، قیمت جهانی طلا روز جمعه ثابت باقی ماند تا به سوی ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود در سه ماه اخیر پیش برود. تنش‌های آمریکا و چین قیمت‌های را در حالی تقویت کرده است که با امید سرمایه‌گذاران به ارائه مشوق‌های اقتصادی بیشتر از سوی دولت‌ها برای مقابله بحران کرونا، موجی از تقاضای خرید طلا برای مقابله با تورم پیش رو به وجود آمده است.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده دیشب در ۱۸۸۵.۶۲ دلار باقی ماند. این شاخص در معاملات دیشب رکورد جدیدی برای بعد از سپتامبر ۲۰۱۱ به ثبت رساند و ۱۸۹۷.۱۶ دلاری شد.

تا ساعت ۱۰:۱۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۸۸۴.۶۰ دلار رسید.

قیمت طلا این هفته بیش از ۴ درصد جهش کرده است و در صورتی که تا پایان معاملات امروز این سود را حفظ کند، بهترین هفته طلا از ۱۰ آوریل تا کنون به ثبت خواهد رسید

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا