اجتماعی

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون کنکور

فرصت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش بهمن ماه برای پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، امروز شنبه ۱۰ دی ماه به پایان می‌رسد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، فرایند ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌محل‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی از روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا آخر وقت امروز شنبه ۱۰ دی ادامه دارد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز شنبه فرصت دارند برای انتخاب رشته به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

پذیرش برای رشته‌هایی از این دست، براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام انجام دهد شامل: « مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته»، «تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام»، «آماده کردن اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام» و «خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ ۷۵۰/۰۰۰(هفتصد و پنجاه هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور» است.

همچنین با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه شود، مبلغ ۱۲۰۰۰ (دوازده هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

یادآوری های لازم:

۱- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای متقاضیان الزامی است.

۲- بنا بر اعلام سازمان سنجش، دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

۳- نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی ۳-۳-۶ ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می-باشند) بایستی معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند. متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.

خبرنگار: علی خسروجردی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا