اجتماعی

جزئیات ثبت‌نام زمین برای فرزند سوم + لینک ثبت‌نام

ثبت‌نام زمین برای خانواده‌های دارای فرزند سوم به بعد از روز گذشته آغاز شد. کدام خانوارها مشمول زمین می‌شوند و برای ثبت‌نام زمین به کدام آدرس باید مراجعه کرد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قرار است به خانواده‌های فاقد مسکن که سه فرزند و بیشتر دارند، زمین داده شود. بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی متقاضیان و مشمولان، برای ثبت‌نام زمین فرزند سوم باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

شرایط ثبت‌نام زمین فرزند سوم

اما چه کسانی می‌توانند برای دریافت زمین ثبت‌نام کنند؟ آنگونه که در اخبار آمده تنها خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند برای زمین ثبت‌نام کنند. اما نه همه خانواده‌های دارای سه فرزند. بلکه این طرح فقط شامل خانواده‌هایی می‌شود که از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند سوم شده باشند.

همچنین این زمین‌ها به خانواده‌هایی داده می‌شود که فاقد مسکن باشند. این افراد باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» ثبت‌نام کنند.

در مرحله بعد، اطلاعات ثبت‌نام کنندگان بررسی می‌شود و در صورت داشتن شرایط لازم، اقدامات بعدی انجام می‌شود.

شرایط مالی واگذاری زمین

هنوز هیچ اطلاعات کامل و مشخصی درباره واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند اعلام نشده است. اما پیش از این اعلام شده بود که زمین‌هایی که به خانواده‌های دارای فرزند سوم واگذار می‌شود، رایگان نیست و متقاضیان باید هزینه حداقلی برای این زمین‌ها پرداخت کنند.

آنگونه که ایسنا اعلام کرده متقاضیان صرفا هزینه‌های آماده‌سازی از قبیل تسطیح، جدول‌گذاری، هزینه‌های تملک توسط دولت و دیگر موارد را پرداخت می‌کنند که رقم چندان بالایی نیست.

از طرف دیگر قرار نیست کل مبلغ یکجا پرداخت شود. در دو سال اول هیچ قسطی پرداخت نمی‌شود و شامل تنفس می‌شود. از سال سوم، دارندگان زمین به مدت هشت سال باید اقساط زمین را پرداخت کنند.

حداکثر متراژ زمینی که به متقاضیان واگذار می‌شود، ۲۰۰ متر است که به صورت مساوی به پدر و مادر واگذار می‌شود.

علاوه بر این، کلیه هزینه‌های تخصیص شبکه، انشعابات و هزینه‌های خدمات نظام مهندسی به میزان ۵۰ درصد برای خانواده‌های دارای سه فرزند زیر بیست سال و به میزان ۷۰ درصد برای خانواده های دارای حداقل چهار فرزند زیر بیست سال برای یک مرتبه و هزینه پروانه و عوارض ساختمانی را به میزان ۱۰ درصد برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف دهد.

زمین ارزان در کدام شهرها واگذار می‌شود؟


در اطلاع‌رسانی‌های انجام شده محدودیتی برای واگذاری زمین به خانواده‌ها وجود ندارد و به نظر می‌رسد که این طرح شامل همه خانواده‌ها می‌شود. اما پیش از این مشخص شد که وام ۲۰ میلیونی فرزندآوری تنها شامل حال خانواده‌هایی می‌شود که نرخ باروری شهر محل سکونت پدر و فرزند زیر ۲٫۵ درصد باشد.

احتمالا در طرح واگذاری زمین به فرزند سوم هم چنین شرطی وجود داشته باشد و تنها خانواده‌هایی بتوانند زمین ارزان دریافت کنند که نرخ باروری شهر محل سکونت آنها زیر ۲٫۵ باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا