اجتماعی

چرا وام ازدواج پرداخت نمی‌شود؟/ وام ازدواج ۵ روز برای مشتریان خاص

اغلب زوج‌هایی که چندماه تا چندسال از ازدوجشان می‌گذرد، با مشکل عدم پرداخت وام ازدواج مواجه شدند. چرا زوجین نمی‌توانند به راحتی وام بگیرند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مبلغی که بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به مشتریان می‌دهند در حال حاضر ۷۰ میلیون تومان است و در مجموع هر زوج ۱۴۰ میلیون تومان از بانک وام می‌گیرد.

اما اگر متقاضی دریافت وام ازدواج زیر ۲۴ سال سن داشته باشد بانک‌ها موظف هستند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضی با رعایت معرفی ضامن رسمی کسر از حقوق پرداخت کند.

آذرماه بود که برخی از افراد در سایت دیوار ادعا کردند، برای زوج‌هایی که چند سالی از عقد آن‌ها گذشته و هنوز وام ازدواج خود را دریافت نکرده‌‌اند تسهیلات ازدواج آن‌ها را از بانک‌ها می‌گیرند که این کار تنها با طلاق صوری و عقد رسمی انجام می‌شود.

به گفته برخی از مدیران بانکی جلوی این نوع وام ازدواج گرفته شده است.

اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این افراد همچنان به راحتی وام دریافت می‌کنند.

درحالی که ممکن است یک زوج عادی قریب یه یک‌ سال در صف وام ازدواج باقی بمانند.

چالش‌های تازه عروس و داماد

یک زوج درخصوص وام ازدواج می‌گویند: دوماه پیش عقد کردیم، برای وام ازدواج درخواست دادیم اما تا به امروز مشکلات زیادی داشتیم.

به گفته آنها، یک روز می‌گویند ضامن شما معتبر نیست، روز دیگر با تعداد ضامن‌ها مشکل دارند و هر روز یک ایراد از پرونده ما می‌گیرد که وام را پرداخت نکند.

به گفته یک زوج پس از ماه‌ها در صف وام ازدواج بودن بانک بهانه‌‌های زیادی برای وام دادن آورده و هنوز پاسخی درست از بانک دریافت نکرده‌اند.

زوج دیگری می‌گوید: بردار همسر من کارمند است و توانستیم سه روز وام بگیریم، مشکلی با وام ازدواج نداریم.

نبود نقدینگی برای پرداخت وام

نبود نقدینگی برای پرداخت وام به کل کشور مربوط می‌شود.

یک زوج متقاضی وام ازدواج در سیستان و بلوچستان می‌گویند: دوماه است که هر روز سامانه ازدواج را چک می‌کنم و درنهایت با پیام نبود اعتبار مواجه می‌شوم.

به گفته مدیران بانکی، بانک‌ها توان پرداخت هیچ‌گونه وام را ندارند. بودجه پرداخت وام برای زوج‌های خاص از کدام محل تامین می‌شود؟

گلایه‌ها از سختگیری‌های بانکی

کاربران توییتر نسبت به دریافت وام ازدواج اعتراض داشتند.

کاربری نوشت: «من با خانمم چون از دادگاه اجازه ازدواج گرفتیم تاریخ عقدمون و ثبت عقدمون یکسال فاصله داشت بخاطر همین بهونه کردند بهمون وام ندادند، از لیست خارج شدیم…»

«پسر طرف میخواسته وام ازدواج بگیره هر ضامنی میبردن بانک قبول نمیکرده بعد پدره گوسفنداش رو بعنوان ضامن برده تو بانک…»

«الان که به وام ازدواج نیاز دارم پیام اومد اعتبار بانک‌ها در استان محل سکونت شما به پایان رسیده، لطفا مجددا تلاش کنید.»

«واقعا با ۱۴۰ میلیون وام ازدواج می‌شه چیکار کرد ؟»

« کی بود دنبال وام ازدواج بود؟! ۶ پوشه آبی و ۵۰ برگه A4 به مدارکش اضافه کنه»

«وام ازدواج که شده ۱۰۰میلیون، حساب کردم اگه ۷۰بار ازدواج کنم و هربار وام بگیرم و قیمتها هم بالاتر نره، تو ازدواج ۷۱ام میتونم یه واحد آپارتمان بخرم.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا