کسب و کار

ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده دورهاتو

 با مراحل ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده آشنایی دارید؟ می­دانید که برای دریافت گواهی اسقاط خودرو نیاز به چه مدارکی است؟ در این مقاله قصد داریم به مراحل ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده دورهاتو بپردازیم. چنانچه متقاضی اسقاط خودرو هستید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرایط ثبت نام اسقاط خودرو فرسوده چیست؟

برای ثبت نام خودرو فرسوده عملا شرایط خاصی نیست. اما در درجه اول شما باید خودرویی واجد شرایط اسقاط داشته باشید و دوم بودجه‌ای برای تهیه خودرو جدید.

نام‌نویسی تولید­کنندگان خودرو به‌شکل ماهانه است و آنها هر ماه برای طرح جایگزینی نام‌نویسی می‌کنند. ثبت نام طرح جایگزینی خودرو فرسوده و نظام آن در گذشته شکل ساده­ای داشت و به‌همین خاطر هم اصلا از آن استقبال نشد.

به­همین دلیل دولت در سال ۱۴۰۱ دستور داد که باید ۲۰ درصد از ظرفیت قرعه‌کشی خودرو­سازان به طرح جایگزینی اختصاص داده شود. از آن پس این طرح جانی دوباره گرفت و افراد بسیاری جویای شرایط آن شدند.

شما نیز برای اینکه بدانید باید چه زمانی در سامانه نام‌نویسی کنید می­توانید پیگیر اخبار باشید یا شرایط را از وبسایت­‌های مختلف پرس و ­جو کنید. آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ۱۴۰۲ را می‌توانید از وبسایت دورهاتو و کارشناسان آن بگیرید.

انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده

مدارک مورد نیاز اسقاط خودرو فرسوده

اگر خودرو شما عمر مفیدش را رد کرده باشد می‌توانید با شرایطی که دولت در اختیار شما قرار داده خودرو قدیمی و فرسوده خود را بفروشید و یک خودرو جدید دریافت کنید. برای این کار ابتدا نیاز به نام‌نویسی در سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir دارید. جهت اسقاط خودرو به مدارکی از جمله سند سبز(سند مالکیت خودرو)، بنچاق ها(تسلسل اسناد)، مالیات مشاغل برای خودروهای وانت ، مالیات نقل و انتقال خودرو، مفاصا حساب شهرداری و … نیاز دارید.

چنین مدارکی را باید به‌طور کلی همراه خود داشته باشید. در صورت نیاز نیز متصدیان امور به شما مدارک جدید را با توجه به شرایط خاص شما معرفی خواهند کرد.

البته می­توانید در مورد این موضوع مشاوره‌های مختلفی نیز بگیرید. یک مرحله از تسلیم مدارک مربوط به زمانی می­شود که قصد نام‌نویسی در سامانه نوسازی ناوگان را دارید. مرحله دوم نیز مربوط به زمانی است که باید مدارک خودتان را به مراکز اسقاط ارائه دهید.

گواهی اسقاط خودرو را چگونه دریافت کنیم؟

برای دریافت گواهی اسقاط شما می‌بایست مراحل پیشین را به‌طور کامل و دقیق طی کرده باشید. ابتدا باید در سامانه نوسازی ناوگان نام‌نویسی کرده باشید و سپس پیامک تایید برای شما ارسال شده باشد.

در مرحله بعد می‌توانید به یکی از مراکز اسقاط خودرو مراجعه کنید. رسیدن به این نقطه منوط به درستی ثبت نام اسقاط خودرو فرسوده شما است.

پس از آن مرکز اسقاط، خودرو شما را تحویل می‌گیرد و از آن لحظه به بعد حدود ۱۴ الی ۲۰ روز کاری طول خواهد کشید تا گواهی اسقاط شما صادر شود. در صورتی که مدارک شما مشکل یا نقص داشته باشد تعداد روز­ها بیشتر هم خواهد شد.

ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده در دورهاتو

مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده جایی است که باید پس از ثبت نام، انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده را انجام دهیم. مراکز مختلفی وجود دارند که دورهاتو یکی از بهترین­های آنهاست.

شما می­توانید لیست مرکز اسقاط خودرو تهران و حتی مرکز اسقاط خودرو کرج را ببینید و سپس گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. کارشناسان اسقاط دور­هاتو در اختیار شما هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی و سوال موضوع به‌وجود آمده را برطرف کنند.

عمر مفید خودرو ها چند سال است؟

خودرو­ها یک کالای مصرفی هستند و پس از تولید می‌توانند چندین سال برای ما کار کنند. اما کارکردن آنها صرفا برای ما ملاک نیست.

آنها باید بتوانند در طول مدت زمان حیات خود کارکرد مفیدی داشته باشید، نه اینکه صرفا با ایرادات و ضرر­های بسیار مسیر خود را طی کنند. به­همین خاطر دولت‌های مختلف روی این مورد حساس هستند چراکه خودرو­های فرسوده می‌توانند به محیط زیست آسیب‌های زیادی را وارد کنند.

در کشور ما نیز قانون خودرو­های فرسوده تصویب شده و طبق آن همه خودرو­ها عمر مشخصی دارند. برای نمونه خودرو شخصی حدودا ۱۵ سال عمر می­کند و در این مدت نیز هر ۲ سال به معاینه فنی نیاز دارد تا سلامتش مشخص شود. باقی خودرو­ها نیز به همین شکل هستند.

مرکز اسقاط خودرو فرسوده

قیمت خودرو فرسوده چگونه محاسبه می گردد؟

طرح اسقاط این‌طور نیست که برای هر خودرو یک قیمت مشخص یا جدول داشته باشد و بر اساس آن تصمیم بگیرد. در این طرح سیستم قیمت‌گذاری شناور است و برنامه‌ای از پیش برای تعیین آن وجود ندارد.

شرایط بازار مشخص می­کند که خودروی اسقاطی شما چقدر ارزش دارد. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که خودرو شما دیگر به‌اندازه یک خودرو قابل استفاده ارزش ندارد و امروز تنها می‌تواند نابود شود. در چنین شرایطی مسلما این خودرو را به قیمت بالایی از شما نخواهند خرید و تنها هزینه لاشه یا همان ضایعات به شما پرداخته خواهد شد.

طرح قرعه‌کشی خودرو­های فرسوده چگونه است؟

در این طرح شما باید ابتدا در سامانه‌های مربوط نام‌نویسی کنید. در صورتی که اسم شما برای قرعه‌کشی خودرو تایید شود و برنده آن شوید امکان اسقاط خودرو خود را خواهید داشت. پس از آن می‌توانید با کد تاییدیه خود به یکی از مراکز اسقاط بروید و خودرو خود را اسقاط کنید.

با اعلام رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند. برای این متقاضیان که محصولاتشان را از شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کرده‌اند، از سامانه‌هایی نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است. پذیرفته شدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بر اساس جدول زمان‌بندی در سامانه ثبت‌نام کنند. (متن خبر)

جمع‌بندی

در این مقاله ثبت نام اسقاط خودرو فرسوده و نحوه انجام آن را بررسی کردیم. امیدواریم مطالعه آن باعث کمک به شما در انتخاب بهترین مرکز اسقاط خودرو شده باشد.

مشاورین وبسایت دورهاتو در خدمت شما هستند تا در صورت بروز هرگونه سوالی درباره اسقاط خودرو شما را راهنمایی کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا