اقتصادی

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت

رئیس سازمان بنیاد شهیدوایثارگران گفت: مجموع اسامی جاماندگان سهام عدالت را به وزارت اقتصاد ارائه داده ایم.


به گزارش روند بازار، رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران آقای قاضی زاده هاشمی در نشست خبری باشگاه خبرنگاران جوان نکاتی را مطرح کرد.

سوال:در خصوص جاماندگان سهام عدالت در حوزه ایثارگران آیا بنیاد برنامه‌ای به دولت ارائه داده است؟
قاضی زاده هاشمی:مجموع اسامی جاماندگان سهام عدالت را به وزارت اقتصاد ارائه داده ایم. جدا از این لیست دهک‌های پایین را نیز جدا لیست داده ایم. تعداد کسانی که جامانده اند بسیار زیاد بوده ان. قرار است سهام عدالت به سه دهک پایین داده شود غیر از آن دهک‌های پایین را هم ارائه داده ایم.

وزیر اقتصاد هم قول داده است که این عزیزان در آن بسته سهام عدالت باشند، اما به سبب این که هنوز ابلاغ نشده است نمی‌توان در این خصوص قضاوت کنیم. یکبار کل اسامی و بار دیگر ۵ دهک پایین را ارائه داده ایم.


سوال:در رابطه با قرار داد‌های سالانه تسهیلات بنیاد ایثارگران با بانک مرکزی آیا امسال هم برنامه‌ای دراین خصوص وجود دارد؟

قاضی زاده هاشمی:مدل تسهیلات امسال تغییر پیدا کرده است. از تسهیلات اشتغال استانی هر استان، ده درصد برای ایثارگرانی است که بنیاد معرفی می‌کند. در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت می شود. یعنی نسبت به سال گذشته رشد ۶ برابری داشته ایم.

سوال:اگر بانک‌ها به تعهد خود نسبت به قرارداد‌های که با بنیاد بسته اند عمل نکنند اقدامی در نظر گرفته می‌شود؟
قاضی زاده هاشمی:یک صندوق اشتغال و کارآفرینی داریم که معرفی افراد توسط این صندوق انجام می‌گیرد و گزارش عملکرد بانک‌ها را به دستگاه‌های نظارتی و مجلس ارائه می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا