اجتماعی

جانباختگان تصادفات نوروزی به ۲۴۷ نفر رسید

جانشین رئیس پلیس راهور گفت: در ۶ روز اخیر ۲۴۷ نفر در تصادفات جان باخته اند که از این تعداد ۳۳ نفر در تصادفات شهری و ۲۱۴ نفر در تصادفات جاده‌ای بوده اند.

روند بازار – سردار تیمور حسینی در گفتگو با مهر افزود: در ۶ روز اخیر ۲۴۷ نفر در تصادفات جان باخته‌اند که از این تعداد ۳۳ نفر در تصادفات شهری و ۲۱۴ نفر در تصادفات جاده‌ای بوده‌اند.

جانشین رئیس پلیس راهور با اشاره به بیشترین علت تصادفات گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه مهم‌ترین علل تصادفات در نوروز بوده است.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز گفت: کولاک برف در جاده‌های استان‌های شمال غربی کشور و باران در استان‌های گیلان و مازندران گزارش شده است.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، تداوم ناپایداری جوی در اکثر استان‌ها تا پایان هفته ادامه دارد.

جدیدترین وضعیت جوی راه‌ها

حسینی با اشاره به وضعیت فعلی جوی در محورهای مواصلاتی گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، البرز و مازندران و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

وی همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای سفر به استان‌ها شمال غربی و کوهستانی را الزامی دانست و گفت: محورهای اهر – ورزقان به علت کولاک شدید و ریگان – ایرانشهر و شهداد نهبندان به علت عملیات عمرانی مسدود هستند.

۲۵ درصد تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

جانشین رئیس پلیس راهور بیشترین زمان وقوع تصادفات را از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اعلام کرد و گفت: ۲۵ درصد تصادفات به این بازه زمانی تعلق دارد و بعد از آن هم ۲۳ درصد تصادفات به بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ تعلق دارد.

حسینی گفت: ۳۸ درصد افزایش تردد بین استانی در ۶ روز اجرای طرح نسبت به سال قبل داشته ایم، همچنین از ساعت ۱۰ صبح امروز تردد تمامی وسایل نقلیه در مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس طبق اطلاعیه قبلی (طرح نوروزی) ممنوع شد.

جدیدترین وضعیت ترافیکی راه‌ها

وی با اشاره به وضعیت ترافیک راه‌ها گفت: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – شمال محدوده سنگان و حدفاصل تونل ۱۶ تا شهرستانک و در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده مشا و حدفاصل پلور تا آب اسک گزارش شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: همچنین نیمه سنگین در آزادراه قزوین – رشت محدوده شهر رودبار تا منجیل نیمه سنگین است.

خبرنگار: مهسا شمس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا