فرهنگی

تقدیر از یک نوازنده و موسسه فرهنگی هنری در جایزه «آقاخان»

جایزه‌ موسیقی آقاخان ۲۰۲۲ از سیدمحمد موسوی (مدیر موسسه فرهنگی-هنری ماهور) تقدیر کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایلنا، سیدمحمد موسوی (مدیر موسسه فرهنگی هنری ماهور) توسط جایزه‌ موسیقی آقاخان در سال ۲۰۲۲ مورد تقدیر قرار گرفت.

سیدمحمد موسوی به واسطه موسسه‌اش از سالِ ۱۳۶۶ تاکنون طی همکاری با هنرمندان آثار متعددی را به شکل مکتوب و شنیداری منتشر کرده است. او همچنین چندین اثر آموزشی با موضوع موسیقی ایرانی و ردیف‌های سازی و آوازی را منتشر کرده که به استادان قدیم و شیوه‌ها و روایت‌های معتبر اختصاص دارند. 

او همچنین در بخش تحقیقات بیش از ۷۰ عنوان موسیقی مناطق مختلف ایران را جمع‌آوری، طبقه‌بندی و منتشر کرده است. از دیگر حوزه‌های فعالیت سیدمحمد موسوی ماهور برای محققین و پژوهشگران انتشار نشریه تخصصی موسیقی به نام فصلنامه موسیقی ماهور است که در هر فصل مقاله‌های تحقیقی و توصیفی به قلم صاحب نظران موسیقی به چاپ می‌رسد. 

 یاسمین شاه‌حسینی، (ایرانی) و محمد داود سدوزی مشهور به داودخان (افغان) هم دو نوازنده‌ای هستند که موفق به دریافت این جایزه شدند. 

گفتنی است، رویداد جایزه موسیقی بنیاد آقاخان هر سه سال با هدف ارج نهادن به خلاقیت‌های استثنایی، آموزش و حفظ و احیای هنر موسیقی در چند شاخه برگزار می‌شود. این جایزه در مجموع رقمی معادل ۵۰۰ هزار دلار است که میان برندگان تقسیم می‌شود. 

بنیاد آقاخان در سال ۲۰۱۹ نیز جایزه ویژه «خداوندگار موسیقی» موسوم به «شهنواز» را به محمدرضا شجریان تقدیم کرده بود. 

مراسم اهدای جوایز برندگان این دوره، از ۲۹ تا ۳۱ اکتبر در مسقط پایتخت عمان برگزار می‌شود و هم‌زمان مراسم اهدای جوایز برندگان پانزدهمین دوره جایزه معماری آقاخان نیز در عمان برگزار خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا