اقتصادی

جدایی راه طلا و دلار

قیمت طلا و سکه امروز کاهشی بود و حباب انواع سکه نیز روند نزولی را در پیش گرفت. امروز دلار اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و بازار جهانی طلا نیز تعطیل بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه ۲۹ مرداد، قیمت طلا و سکه در مجموع روند کاهشی دارد و قیمت سکه امامی نیز بر خلاف روندی که روز گذشته در این ساعات داشت، نزولی شده است. امروز قیمت دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی روند افزایشی دارد و بازار جهانی طلا تعطیل است. اما در روزهای گذشته با کاهش قیمت‌ها مواجه شده بود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و به دو میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است؛ حدود ۹ هزار تومان کمتر از دیروز.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر اندکی نزولی و ۲۷ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان است؛ حدود ۴۲ هزار تومان کمتر از دیروز. در مقابل، نرخ نقدی سکه بهار آزادی ۱۰۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۱۲۴ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۹۴۵ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۶۲ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به سه میلیون و ۹۱ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، نسبت به زمان مشابه روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کمتر است. حباب نیم‌سکه اما با ۵۸ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، روی سه میلیون و ۸۷۶ هزار تومان ایستاده است.

مطالعه بیشتر:زمان و شرایط فروش ارز اربعین اعلام شد/ لیست شعب منتخب عرضه ارز اربعین

امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر ۱۰۰ تومان از دیروز کمتر است. حباب آن اما نسبت به روز شنبه چهار هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۳۶۱ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز ۵۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز شه هزار تومان کاهش داشته و به سه میلیون و ۲۲۱ هزار تومان رسیده است.

تغییرات محدود در قیمت طلا و سکه

قیمت دلار به سقف کانال ۴۸ هزار تومانی رسیده اما هنوز نتوانسته است وارد سطح ۴۹ هزار تومانی شود. اما با وجود روند اندکی افزایشی در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی شد. امروز قیمت طلا و سکه در فرایند نزولی قرار گرفتند و سکه امامی هم بر خلاف دیروز، با این روند همراه شد.

کارشناسان بازار ارز معتقدند از آنجا که خبرهای سیاسی و سیگنال‌های اقتصادی ویژه‌ای دیده نمی‌شود و اثر خبرهای قبلی نیز در اقتصاد دیده نشده، دلار می‌تواند خود را بالا بکشد با این حال بازارساز همچنان با سرکوب سمت عرضه و ایجاد محدودیت در معاملات، قیمت را تحت کنترل دارد. در این میان، به نظر می‌رسد رکود در بازار طلا، قیمت‌ها را کاهشی کرده است. امروز بازار جهانی طلا تعطیل بود، اما قیمت‌ها در روزهای گذشته در این بازار، نزولی بوده است. در این شرایط به نظر می‌رسد نمی‌توان انتظار تغییرات شارپی را در این بازار داشت. هر چند ممکن است در روزهای آینده، قیمت طلای ۱۸ عیار به سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بازگردد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا