سیاسی

روسیه مذاکره با اوکراین را پذیرفت/ جنگ تمام می‌شود؟

کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه اعلام کرد رئیس‌ جمهور این کشور آماده است برای مذاکره با مقامات اوکراینی هیأتی را راهی مینسک کند.

به گزارش روند بازار، روسیه مذاکره با اوکراین را پذیرفت؟ تنش میان این دو کشور تا کی ادامه پیدا می‌کند؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در سخنانی اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه آماده است برای مذاکره با مقامات اوکراینی هیأتی را روانه مینسک، پایتخت بلاروس کند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ریاست‌ جمهوری روسیه در این خصوص گفت: «هیئت روسی شامل نمایندگان وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و دولت کرملین خواهد بود.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس هم به ولادیمیر پوتین اطمینان داده است که آماده است همه شرایط را برای امنیت هیأت مذاکره کننده از طرف روسیه و اوکراین ایجاد کند.»

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از همتای روس خود خواسته بود تا درباره وضعیت دونباس مذاکره کنند. او در خصوص درخواست خود اعلام کرد که می‌خواهد یک بار دیگر از رئیس جمهور روسیه درخواست مذاکره کند، زیرا جنگ در سراسر اوکراین ادامه دارد و آن‌ها باید دور میز مذاکره بنشینند تا از مرگ مردم جلوگیری کنند.

در همین راستا خبرگزاری سی‌سی‌تی‌وی اعلام کرد رئیس‌ جمهور پوتین پیشتر در گفتگو با شی جین‌پینگ، همتای چینی خود اعلام کرده بود که روسیه آماده مذاکره با اوکراین در سطح بالایی است.

پس از شروع عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، زلنسکی که تا پیش از آن به غرب دلخوش کرده بود، با دیدن عقب‌نشینی کشور‌های اروپایی و آمریکا اعلام کرد مقامات ناتو ترسیده‌اند و کشورش را در برابر روسیه تنها گذاشته‌اند.

بامداد دیروز (پنجشنبه) رئیس‌ جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد و طبق گزارش‌های خبری نیرو‌های روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند. پوتین دلیل این حمله را خطرات امنیتی اوکراین در سایه ناتو اعلام کرده و جنگ را گزینه‌ای تنها برای مقابله با این تهدید‌ها عنوان کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا