سیاسی

جدیدترین اخبار از مذاکرات وین/ مذاکرات به نتیجه رسید؟

هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در توییتی تاکید کرد که موفقیت در مذاکرات هرگز تضمین شده نیست.

به گزارش روند بازار، جدیدترین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

به نقل از ایسنا، انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در توییتی نوشت: ما در مراحل پایانی مذاکرات وین بر سر برجام قرار داریم. پرونده برخی مسائل همچنان باز است و موفقیت در چنین مذاکرات پیچیده‌ای هرگز تضمین‌شده نیست.

ما در تیم هماهنگی تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم اما هنوز به آن نقطه (توافق) نرسیده‌ایم.

درحالی که طی شب گذشته اظهارنظرهایی درباره پایان مذاکرات وین مطرح شده است، یک منبع آشنا با فضای گفتگوها گفت: موارد اختلافی با آمریکا هنوز باز است.

نتایج مورد نظر در دسترس است
صالحی عضو سابق هیأت مذاکره کننده گفت: به نظر می‌رسد با اطلاعاتی که می‌رسد به نتایج مورد نظر در مذاکرات بر اساس منافع ملی برسیم و اگر بهانه جویی‌ها و نگرانی‌های ساختگی از سوی غربی‌ها در کار نباشد نتایج مورد نظر در دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: ایران از نظر علمی و فناوری در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، از ۶۰ درصد و ۲۰ درصد و فلز اورانیوم گرفته تا نیروگاه‌ها و رادیودارو‌ها در بیمارستان‌ها و فناوری کوآنتوم، شرایط بسیار خوبی داریم که بر همین اساس دوستان با پشتوانه‌ای که دارند محکم در حال مذاکره هستند.

مذاکرات وین طاقت فرسا بود
همچنین فیلیپه اره را نماینده فرانسه در مذاکرات وین از اتمام مذاکرات خبر داد و از سایر مذاکره کنندگان تشکر کرد.

میخاییل اولیانوف، نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین در توییتر خود نوشت: دیروز۱۱ ماه از آغاز مذاکرات وین می‌گذرد. یک ماراتن طولانی و طاقت فرسا، اکنون تقریباً تمام شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا