اجتماعی

جدیدترین خبر از واریز حقوق بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی چند ماه است که باید مابه‌التفاوت حقوق فروردین گروهی از بازنشستگان خود را واریز کند اما این وعده عملی نمی‌شود. آیا با حقوق این ماه پرداخت می‌شود؟

به گزارش روند بازار، واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز انجام نشده و سازمان تامین اجتماعی زمان مشخصی را برای واریز آن اعلام نمی‌کند.

در فروردین امسال با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مدیرعامل تامین اجتماعی حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

اما در این واریزی‌ها اشکالاتی رخ داد و حقوق برخی از آنها کم واریز شد. این ایرادات تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند.

اما این مابه‌التفاوت نه تنها در اردیبهشت واریز نشد بلکه وعده واریز آن با حقوق خرداد نیز عملی نشد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این خصوص به تجارت‌نیوز می‌گوید که سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که مابه‌التفاوت‌ها در خرداد واریز شود اما به آن عمل نکرد.

او عنوان می‌کند که کانون بازنشستگان تهران و کانون عالی در حال پیگیری این موضوع هستند. او می‌گوید: مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

این ما‌به‌التفاوت به همه بازنشستگان داده نمی‌شود بلکه فقط غیرحداقلی‌بگیران این پول را می‌گیرند. یعنی کسانی که حقوقی بیشتر از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند در اردیبهشت امسال حقوقشان مجددا افزایش یافت و مابه‌التفاوت فروردین را در این ماه می‌گیرند.

از طريق
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا