اجتماعی

مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد

رئیس پلیس راهور فراجا جزئیاتی از افزایش جریمه تخلفات حادثه ساز در سال جدید را اعلام کرد.

به گزارش روند بازار، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.

سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عمل انسانی است راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات که تحلیل کردیم بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

سردار حسینی درباره میزان افزایش جرایم گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گران ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا