اقتصادی

جزئیات تورم کالا و خدمات سال ۹۷ منتشر شد

گزارش سالانه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور ۹۷ از سوی مرکز آمار منتشر شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، گزارش سالانه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور ۹۷ از سوی مرکز آمار منتشر شد.

شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در سال ١٣٩٧ برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب عدد ١٣٧,٣، ١٣۶.٩ و ١٣٩.۴ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم) برای کل کشور ٢۶.٩ درصد، مناطق شهری ٢۶.۶ درصد و مناطق روستایی ٢٨.١ درصد افزایش نشان می دهد. نرخ تورم کل نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  ١٨.٧ ، ١٨.۵ و ١٩.٣ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٧ برای کل کشور ٣٨,٢ درصد، مناطق شهری ٣٨.۴ درصد و مناطق روستایی ٣٧.٣ درصد بوده است. نرخ تورم «خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢۶.٠ ، ٢۶.١ و ٢۵.۵ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٧ برای کل کشور ٢٢,۴ درصد، مناطق شهری ٢٢.۵ درصد و  مناطق روستایی ٢١.٨ درصد بوده است. نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١۵.۶ ، ١۵.٨ و ١۴.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا