اجتماعی

جزئیات جدید از دور تازه همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه، اعتبار کافی برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شده، گفت:۹۰هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده و نه تنها مشکلی در این رابطه برای بازنشستگان لشکری و کشوری وجود ندارد، بلکه برای تامین اجتماعی هم این کار انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، گرچه متناسب‌سازی حقوق عده‌ای از بازنشستگان در مردادماه ۹۹ به صورت افزایش حقوق انجام شد، اما احکام این متناسب‌سازی را توانستیم مجدداً یکبار در اواخر اسفند و اکنون هم برای سال ۱۴۰۰ برای همه آنان اصلاح کنیم.

از مهر سال ۹۹ حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بر طبق فرمول ۹۰درصد به سرانجام رسید یعنی اینکه هر بازنشسته باید حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغل هم طبقه و همتراز خود را دریافت کند.

گفتنی است، بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان هم در بودجه سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی لحاظ  شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا