اجتماعی

جزئیات جدید از ریزش ساختمان متروپل/هر لحظه احتمال ریزش ساختمان وجود دارد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با حضور در محل حادثه گفت: هر لحظه احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد.

به گزارش روند بازار، کوروش خواجوی درباره آخرین وضعیت ساختمان متروپل اظهار کرد: در حال حاضر در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل هستیم و وضعیت این سازه چندان مناسب نیست.

وی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: از این سازه یک بخش فروریخته و دو بخش دیگر باقیمانده است.

وی ادامه داد: ۲ بخش باقیمانده مانند یک بیمار در حال احتضار است که هر لحظه احتمال مرگ آن یعنی ریزش وجود دارد.

وی با تاکید بر این که تدابیر لازم برای ریزش احتمالی کل سازه متروپل اندیشیده شده است، تصریح کرد: هنوز در رابطه با تخریب سازه تصمیم گیری نشده است.

عملیات جست‌و‌جوی زیر آوارماندگان متروپل آبادان امشب پایان می‌یابد

محمد حسن نامی رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: با توجه به حساسیت نشان ندادن دستگاه ها و سگ های زنده یاب احتمال می رود شمار حبس شدگان زیر آوار خیلی کم شده باشد.

وی با بیان اینکه هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد، به فارس گفت: تمام ساختمان‌های محدوده شعاع ۱۵۰ متری متروپل آبادان بیمه شده اند و هم فروشگاه ها و منازل تخلیه و تعدادی از منازل مسکونی خریداری شد تا در صورت تخریب شدن خطری نداشته باشد.

نامی افزود: پس از پایان روند تخریب ساختمان ۱۰ طبقه آبادان صاحبان املاک آن محدوده می‌توانند با مراجعه به بیمه خسارت تخریب ملک خود را دریافت کنند.

آزمایش DNA هویت جسد مالک متروپل را تایید کرد‎

صادق جعفری چگنی اظهار داشت: پیش از این نیز جسد توسط خانواده متوفی شناسایی و اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان از طریق انگشت نگاری، هویت وی را تایید کرده بود؛ اما باتوجه به اینکه آزمایش DNA یک از معتبرترین روش‌های تشخیص هویت افراد است، جسد برای آزمایش ژنتیک به پزشکی قانونی تحویل و نتیجه آزمایش امروز اعلام شد.

وی درباره سایر جانباختگان حادثه نیز افزود: اجساد سایر جانباختگان حادثه نیز جهت بررسی و تایید هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شد و اقدامات قانونی در این خصوص انجام شده است.

جعفری چگنی گفت: همچنین تیمی از پزشکان اداره پزشکی قانونی استان جهت پیگیری امور مصدومان حادثه بر بالین آن ها حاضر و اقدامات قانونی لازم را انجام دادند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا