ورزش

تکلیف اعزام کشتی‌گیران ایرانی به آمریکا مشخص شد

علی رغم درخواست مجدد فدراسیون کشتی آمریکا، مسئولان فدراسیون تیم ملی کشتی ایران قصدی برای اعزام تیم به این کشور ندارند.

به گزارش روند بازار، دلیل لغو سفر تیم ملی کشتی آزاد ایران به آمریکا چیست؟

ایسنا نوشت: پس از اقدام آمریکا در ندادن ویزا به برخی از اعضای تیم ملی کشتی از جمله : علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ایران، ۲ کشتی گیر، یک داور، یک مربی و سرپرست تیم ملی، فدراسیون کشتی ایران با ابراز ناراحتی از این اقدام، سفر ملی پوشان کشتی آزاد به آمریکا را لغو کرد.

در پی این تصمیم فدراسیون کشتی ایران، مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای رسما از ایران درخواست کردند که در تصمیم خود تجدید نظر کند و نفراتی را که روادید سفر به این کشور را دریافت کرده‌اند به آمریکا اعزام کند تا دیدار دوستانه دو تیم برگزار شود اما، مسئولان فدراسیون کشتی قصد تجدید نظر در لغو اعزام ملی پوشان کشتی به آمریکا را ندارند و کشتی گیران نیز با تصمیم کادر فنی اردو را ترک کرده‌اند.

از سوی دیگر با توجه به درخواست آمریکایی‌ها برای وزن کشی یک روز قبل از آغاز مسابقات که بر خلاف رویه اتحادیه جهانی کشتی است، فدراسیون کشتی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بودند.

همچنین با توجه به فاصله ساعت ایران و آمریکا و بر اساس درخواست کادر فنی که پیش از تصمیم بر لغو اعزام انجام شده بود، ملی پوشان قرار بود چهار روز زودتر راهی آمریکا شوند اما این موضوع نیز با توجه به کمبود وقت و اینکه نماینده‌ای برای دریافت روادید به امارات نرفته است، در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

به این ترتیب با توجه به دلخوری مسئولان فدراسیون کشتی از برخورد آمریکایی‌ها و همچنین موارد فوق، تیم ملی عازم آمریکا نخواهد شد.

بهادری سخنگوی دولت در اینباره گفت: ممانعت دولت آمریکا از صدور روادید اعضای تیم ملی کشتی ایران بار دیگر نمایان کرد، جابجایی دولت‌ها تغییری در رویه ضد مردمی و ضد حقوقی دولت ایالات متحده ایجاد نمی‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا