اجتماعی

جزئیات واکسیناسیون کارگران

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران از راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از بااقتصاد، امید ساعی اظهار کرد: با ابلاغ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران در روز ملی حمایت از صنایع کوچک مبنی بر صیانت از سلامت قشر کارگر و شاغلان کارخانجات و واحدهای تولیدی، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شد. با پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی، تشکل‌های بخش خصوصی و شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها، تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون بخش تولید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان‌ها قرار گرفت تا واکسیناسیون کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی و تولیدی کشور سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه روند راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از رشد خوبی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد با همکاری قرارگاه‌های عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان‌ها، جامعه هدف بیشتری از بخش تولید زیر پوشش طرح ملی واکسیناسیون قرار گیرند.

واکسن کارگران رایگان است

ساعی با بیان اینکه هزینه دریافت واکسن برای تمامی کارگران و شاغلان کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور رایگان است، تصریح کرد: گروه‌های سنی اعلام شده در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به‌علاوه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و جانبازان می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده در این مناطق، واکسن مورد نظر خود را انتخاب و دریافت کنند.

در خراسان رضوی کارگران متولد ۶۰ به بالا واکسینه می‌شوند

به گفته وی با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی برخی استان‌ها، از جمله خراسان رضوی که در پنجمین موج طغیان ویروس کرونا از شرایط حادی برخوردار است، کارگران خط تولید و پشتیبانی تولید واحدهای صنعتی و تولیدی متولد سال ۱۳۶۰ و قبل از آن زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه ‌اکنون متولدان سال ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور و همچنین متولدان ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند، امکان ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون کرونا را دارند، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۹۶۰ هزار نفر از شاغلان ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با وجود مشکلات ناشی از تداوم همه گیری ویروس کرونا و اعلام برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌های سراسری در کشور طی ۱۷ ماه گذشته، همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تولید و تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی اشتغال دارند.

وی در پایان با اعلام حمایت سازمان متبوع خود از روند تسهیل و رفع موانع تولید صنایع کوچک‌ و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ضمن قدردانی از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های کارگران و سربازان خط مقدم جبهه تولید و استقلال اقتصادی کشور، بر افزایش ضریب سلامت و امنیت شغلی کارگران و ارتقاء رضایتمندی آنان با همکاری دولت و کارفرمایان به منظور تحقق رونق و جهش تولید تأکید کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۳۱ شرکت‌ استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۱۰۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و ٣١۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا