اجتماعی

جزییاتی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند و براساس طرح متناسب‌سازی حقوق بیشترین میزان حقوق به بیشترین سابقه بیمه‌پردازی تعلق می‌گیرد.

مرتضی لطفی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل‌بگیران محسوب می‌شوند.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: حقوق این قشر از بازنشستگان تا اسفند سال گذشته برابر با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی مشمول متناسب‌سازی (ترمیم‌سازی حقوق) می‌شوند.

حقوق بازنشستگان

لطفی ادامه داد: شمار بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با احتساب خانواده نیز به ۷ میلیون و ۳۷ هزار نفر می‌رسد که نزدیک به دو میلیون نفر از این قشر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت و به طور حتم در تامین معیشت و هزینه‌های بهداشت و درمان هم با دشواری روبه‌رو می‌شوند.

به گفته وی، به منظور تحقق عدالت اجتماعی بیشترین میزان حقوق به بیشترین سابقه بیمه‌پردازی تعلق می‌گیرد.

لطفی ادامه داد: مطابق با این همسان‌سازی حداقل‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با ۳۵ سال سابقه باید سه میلیون تومان دریافت کنند و مستمری ۳۰ روز سابقه نیز برابر با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا