اقتصادی

جزییات پرداخت وام ضروری بازنشستگان از مهر ۹۹

وام ضروری بازنشستگان ۹۹ از ۷۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال از اول مهر ۹۹ افزایش یافته است. دوره بازپرداخت وام ضروری بازنشستگی ۹۹ سی و شش ماهه و کارمزد وام ضروری بازنشستگی ۹۹ نیز ۴ درصد اعلام شده است. شرایط، مراحل، مبلغ و نحوه ارسال مدارک برای دریافت وام ضروری بازنشستگی در سایت صندوق اعلام شده است.

روند بازار – طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، تسهیلات پرداخت می شود. تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح نیز امسال ۲.۵ برابر افزایش یافته است. وام این عزیزان نیز ۱۰۰ میلیون ریال است.

مرحله ششم وام ضروری بازنشستگی کشوری از اول مهر ۹۹ پرداخت می شود. وام ضروری بازنشستگی در سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال است. اقساط وام به صورت ۳ ساله با سود ۴ درصد است و یک وام ازدواج برای فرزندان بازنشسته نیز در سال ۹۹ تعلق گرفته است. نتایج وام سالانه صندوق بازنشستگی را در سایت cspf.ir/loanresult.aspx‌ مشاهده کنید.

وام ۱۰۰ میلیون ریالی به افرادی پرداخت میشود که قبلا ثبت نام کرده و براساس اولویت انتخاب شده اند. متقاضیان وام بازنشستگی باید به سایت صندوق بازنشستگی مراجعه کرده و مدارک را آپلود کنند.

متقاضیان دریافت وام بازنشستگی بایستی به سایت صندوق بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند. توجه کنید که در زمان درخواست وام ضروری بازنشستگی در سایت صندوق بازنشستگی کشوری، باید در مهلت زمانی مقرر اقدام کنید. تنها در صورتی که پیام ثبت نام شما با موفقیت در سامانه صورت گرفت، عملیات درخواست وام ضروری بازنشستگی به اتمام رسیده است.

صندوق بازنشستی کشوری

برای اطلاع از شرایط، مدارک و مبلغ و ضمانت های دریافت وام بازنشستگی ۹۹ به سایت صندوق بازنشستگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنید

ضوابط و شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان و وام قرض الحسنه بازنشستگان

  • اعتبار وام ضروری بازنشستگان بر اساس توزیع فروانی بازنشستگان و موظفان هر استان تعیین می شود.
  • مبلغ وام ضروری بازنشستگان ۱۰۰ میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی وام بازنشستگان در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده واریز می شود.
  • پرداخت اقساط وام ضروری بازنشستگان در ۳۶ ماه با کارمزد سالانه ۴ درصد است.
  • اگر در سال ۹۷ و ماقبل وام ضروری بازنشستگی دریافت کرده اید یا در مراحل پرداخت وام ضروری بازنشستگی هستید مشمول دریافت وام در سال ۹۹ به بعد نیستید.
  • اگر کمتر از ۱۲ ماه از تاریخ صدور حکم بازنشستگی شما سپری شده باشد، مشمول دریافت وام ضروری بازنشستگی نیستید.
  • متقاضیان که حکم ترمیم سال ۹۹ برای آن ها صادر نشده، مجاز به ثبت نام وام ضروری بازنشستگی نیستند.
  • فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام ضروری بازنشستگی استفاده کند.
  • فرم تعهد وراث باید پر شود.
  • ثبت نام در سایت cspf.ir تعهدی به پرداخت وام بازنشستگی ۹۹ یا وام ضروری بازنشستگی ۹۹ ایجاد نمی کند.
  • برای دریافت فیش حقوقی و حکم حقوقی و جمع آوری اطلاعات برقراری حقوق بازنشستگی به سایت retirement.ir رجوع کنید.
  • وام قرض الحسنه بازنشستگان در حال حاضر ۵۰ میلیون ریال در ۳۶ قسط و کارمزد سالانه ۴ درصد است. مبلغ هر قسط ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است. ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان صرفا از سایت صندوق امکان دارد.

اگر سابقه دریافت وام بازنشستگان یا وام قرض الحسنه بازنشستگان دارید،‌ نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. هر سوالی درباره حق بیمه سال ۹۹ و شرایط بازنشستگی در سال ۹۹ دارید به سایت سازمان تامین اجتماعی در نشانی tamin.ir مراجعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا