اجتماعی

جزییات ثبت نام وام یک میلیون تومانی کرونا

ثبت نام وام یک میلیون تومانی کرونا از دیروز آغاز شده است. متقاضیان دریام وام یک میلیون تومانی کرونا بایستی کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. صرفا سرپرست خانوارها بایستی کد ملی خود را به این شماره ارسال کند.

برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا ، هیچ نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ها در ۳۱ استان کشور نیست و برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا نباید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرد. دولت قرار است به ۱۱ میلیون خانوار، وام یک میلیون تومانی کرونا پرداخت کند و به مدت ۴ ماه تا اخر سال ۹۹ نیز ماهانه ۱ میلیون ریال معادل ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰ میلیون تن از هموطنان پرداخت نماید.

برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا بایستی شرایطی را متقاضی دارا باشد. طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلیه متقاضیانی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت گرفته اند و درآمد ثابتی هم ندارند و حقوق بگیر مراکز دولتی یا خصوصی نیستند، می توانند برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا اقدام کنند.

اگر شما بازنشسته هستید و حقوق بگیر تامین اجتماعی هستید یا بیمه بیکاری دریافت می کنید یا کارمند مراکز دولتی یا خصوصی بوده و حتی بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی به صورت خویش فرما یا بیمه اجباری یا مشاغل آزاد هستید، وام یک میلیون تومانی کرونا به شما تعلق نمی گیرد.

همچنین وام یک میلیون تومانی کرونا به خانواده های نیروهای مسلح نیز تعلق نمی گیرد. برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا تا سه شنبه ۱۱ آذر ماه فرصت دارید تا کد ملی خود را به شماره اعلامی ارسال کنید و منتظر پاسخ سامانه باشید.

پس از آنکه کد ملی سرپرست خانوار به سرشماره اعلامی ارسال شد، از ۱۲ آذر تا ۱۹ آذر نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و اطلاعات پایش شده و راستی آزمایی شده، برای پرداخت در اختیار نهادهای مربوطه قرار می گیرد. از ۲۰ آذر لغایت ۲۷ آذر نیز پیامک های دریافتی مشمول پرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا با سرشماره V.Refah پاسخ داده می شود و اطلاعات تکمیلی در اختیار مشمولان قرار میگیرد.

کارمزد وام یک میلیون تومانی کرونا ۴ درصد است و از محل باقیمانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه ۹ فروردین ۹۹ ستاد ملی مدیریت کرونا با اقساط ۳۰ ماهه ماهی ۳۵۰۰ تومان و از منابع یارانه معشیتی ماهانه خانوار، برداشت می شود. مبلغ ۱ میلیون ریالی که تا اسفند ۹۹ به هموطنان مشمول پرداخت می شود، بلاعوض است. تعداد اعضا خانوار نیز با توجه به زمان پرداخت وام، اول فروردین ۹۹ در نظر گرفته شده است.

گفتنی است یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به همه اصحاب فرهنگ و هنر تعلق میگیرد اما هنرمندان، مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا نیستند. وام یک میلیون تومانی کرونا و وام یک میلیون ریال معیشتی که تا اخر اسفند پرداخت می شود، ربطی به یارانه ۴۵۵۰۰ تومان ندارد.وام یک میلیون تومانی کرونا

سامانه پرداخت یارانه نقدی متعلق به سازمان هدفمندی یارانه ها ریاست جمهوری است

گفته شده که ۱۰ میلیون تن از هموطنانی که از سرپرستان خانوار هستند و یارانه معیشتی دریافت می کنند، جزو مشمولان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا هستند. طبق اعلام بانک مرکزی، تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی به ۱۹ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۶۴۸ سرپرست خانوار به مبلغ بیش از ۱۹۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

اگر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در روزگار کرونایی اقتصاد ایران هستید باید مدارک خود را در این سامانه بارگذاری کرده و منتظر پیامک وزارت کار باشید تا به یکی از شعب تامین اجتماعی برای تکمیل مدارک و صدور حکم بیمه بیکاری و پرداخت بیمه بیکاری، مراجعه کنید. حداقل میزان پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان، ماهانه ۱۹ میلیون ریال است.

اگر برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا یا وام معیشتی با سوالی مواجه شدید، مراتب را از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه ها در نشانی: hadafmandi.ir یا سایت وزارت کار در نشانی: MCLS.gov.ir به کارشناسان این مراکز اطلاع دهید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا