اقتصادی

جزییات عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان با نماد بگیلان

عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان با نماد بگیلان احتمالا در روزهای آینده انجام شود. نیروگاه برق گیلان یا شرکت توسعه مسیر برق گیلان در واقع در فهرست عرضه اولیه هایی است که در تابستان ۹۹ در اختیار میلیون ها فعال بورس کشور قرار می گیرد. مالک اصلی بگیلان ، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) است. پس وغدیر را هم جدی بگیرید.

پس از عرضه اولیه موفق نیروگاه آبادان (آبادا) که آخرین عرضه اولیه تیر ماه ۹۹ بود، نیروگاه گیلان، گزینه بعدی عرضه اولیه نیروگاه های کشور در بازار سرمایه رویایی ۹۹ است. ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در خرید آبادا مشارکت کردند که بالاترین رکورد ایرانیان در عرضه اولیه ها بود.

عرضه اولیه بگیلان مثل عرضه اولیه شستا و عرضه اولیه سیتا و عرضه اولیه آریا و عرضه اولیه آبادا، سود خوبی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد. اگر قصد شرکت در عرضه اولیه بگیلان دارید توصیه می کنیم حداقل ۱۲ ماه سهامداری کنید. تعداد سهامی که در عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان در اختیار سهامداران قرار میگیرد، زیاد نیست و به همین خاطر، توصیه می شود که سهامداری کرده و برای کل اعضا خانواده، کد بورس بگیرید.

توجه داشته باشید که زمان عرضه اولیه بگیلان و قیمت عرضه اولیه بگیلان و نقدینگی لازم برای خرید عرضه اولیه بگیلان در اطلاعیه فرابورس اعلام می شود که در همین گفتار به روز رسانی خواهد شد. عرضه اولیه بگیلان مربوط به شرکت توسعه مسیر برق گیلان است. شرکت توسعه مسیر برق گیلان ، نیروگاهی است سود ده در استان گیلان. کلا ایران با مشکل تامین برق روبروست و سهامداری شرکت های توسعه برق و نیروگاه، سودهای عالی برای سهامداران بلند مدتی به ارمغان می آورد.

نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان با شش واحد گازی به ظرفیت عملی۷۷۶ مگا وات و سه واحد بخار به ظرفیت عملی ۴۰۲ مگاوات است و مجموعا ظرفیت متوسط نیروگاه ۱۱۷۸ مگاوات است از نیروگاه های قدیمی و با سرمایه چهارصد و سی میلیارد تومانی است و سود خالص سال ۹۸ عدد ۱۴۳ میلیارد تومان است شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که با توجه به شرایط و ویژگی هایی که دارد قیمت گذاری آن نباید مبنای قیاس با سایر نیروگاه‌ها قرار بگیرد.

بگیلان در گروه عرضه برق و گاز و بخار و آب گرم قرار داشته و هم گروهی های خوبی چون ونیرو و بکهنوج و مبین و بفجر و بزاگرس و بمپنا دارد. بگیلان چون در بازار دوم فرابورس قرار دارد، دامنه نوسان ۵ درصدی دارد. بگیلان در بازار پایه نارنجی یا قرمز یا زرد فرابورس نیست و لذا سهامداری بلند مدتی آن، ریسک بالایی ندارد.

شرکت توسعه مسیر برق گیلان با نماد بگیلان، مثل پتروشیمی ارومیه با نماد شاروم، در تابستان ۹۹ عرضه اولیه خواهد شد. بگیلان طبق اطلاعاتی که در تابلو معاملاتی نماد در سامانه tsetmc.com درج شده است، ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون قطعه سهم است.

اگر ۱۰ درصد سهم بگیلان ، عرضه اولیه شود، باید شاهد عرضه ۴۳۰ میلیون سهم بگیلان باشیم. اگر فرض کنیم که ۵ میلیون کد حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه بگیلان شرکت کنند، به هر کد حداکثر ۹۰ تا ۱۰۰ سهم اختصاص خواهد یافت. البته با فرض عرضه اولیه ۴۳۰ میلیون سهم به ۵ میلیون نفر. احتمالا این عرضه اولیه،‌ نیاز به بیش از ۱۰ میلیون ریال نقدینگی دارد.

گروه عرضه برق و گاز و بخار و آب گرم، چندین نماد دارد که منتظر عرضه اولیه هستند. نمادهای این گروه همگی بالای ۱۰۰۰ تومان قیمت دارند. به نظر می رسد شاهد افزایش قیمتی خوبی برای بگیلان در بلند مدت باشیم. برای بگیلان در مرداد ۹۹، EPS با رقم ۳۶۴ ریال و P/E به میزان ۲.۷۵ درج شده است. توجه داشته باشید که P/E گروه عرضه برق، گاز و بخار آب گرم در مرداد ۹۹، ۱۱۱.۱۵ بود.عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان

تابلو معاملاتی بگیلان پیش از عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان

همیشه منحنی قیمت یک سهم در بورس را با شاخص کل و شاخص کل هموزن و شاخص گروه مربوطه تطبیق دهید تا نمادهای جا مانده از رشد را به پرتفو بلند مدتی اضافه کنید.

سهامداران شرکت توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)

سهامداران عمده شرکت توسعه مسیر برق گیلان یا نیروگاه گیلان، به شرح زیر است. همیشه ترکیب سهامداران را برای ورود به یک سهم نگاه کنید. پرتفو بورسی و غیر بورسی آن ها را نیز نگاه کنید.

معمولا ترکیب سهامداران عمده، مقوله مهمی در تکنیک های تابلوخوانی است که سهامداران زرنگ و هوشمند، آن را به عنوان یکی از فاکتورهای رصد همیشگی، زیر نظر دارند. سهامدار عمده نیروگاه برق گیلان، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) محسوب می شود. وغدیر از خوب های بورس ایران و سهمی ارزشمند برای پرتفو بلند مدت است.

ما انتظار داریم تا سال ۱۴۰۰ شمسی، شمار دیگری از شرکت های پرتفو غیر بورسی وغدیر، عرضه اولیه شود و وغدیر از این بابت،سود خوبی شناسایی کند. همان طور که پترول، از عرضه اولیه شاروم و دیگر شرکت های و پتروشیمی هایش، سودهای عالی در سال ۱۴۰۰ به بعد شناسایی خواهد کرد.عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان

تابلو معاملاتی شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) در ۴ مرداد ۹۹ که مالک بگیلان است و رشد آن روی سودآوری وغدیر تاثیر گذار است

همان طور که می‌بینید، فهم ترکیب سهامدار عمده یک سهم، ما را به اطلاعات خیلی خوب رهنمون می کند که تاثیر زیادی در مختصات بررسی یک سهم و سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت دارد.

  • شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر مالک ۵۱ درصد سهم بگیلان
  • شرکت سرمایه گذاری اهداف مالک ۲۳.۱۲ درصد بگیلان
  • شرکت مدیریت انرژی امید تابان مالک ۲۳.۱۲ درصد بگیلان
  • شرکت سرمایه گذاری غدیر مالک ۲.۶ درصد بگیلان

نکته ای که باید توجه کنید ان است که شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر که مالک اصلی نیروگاه برق گیلان است، سهامی خاص بوده و یکی از کاندیداهای عرضه اولیه و بورسی شدن در ایران عصر ۱۴۰۰ است.

شرکت سرمایه گذاری اهداف که از مالکان عمده بگیلان است، سهامداری درصدی در شرکت های: مهندسی و ساختمان صنایع نفت، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، شرکت نفت جی، سرمایه گذاری صنعت نفت، نفت بهران، صنایع تجهیزات نفت نیز به شمار می رود.

بررسی جدید ترین صورت مالی بگیلان

طبق اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ (حسابرسی نشده) بگیلان در سال مالی منتهی به
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ که ۲۹ تیر ۹۹ روی کدال آمد، اطلاعات زیر اعلام شد که نشان از وضعیت خوب این نیروگاه دارد.

  • افزایش ۱۸ درصدی درآمدهای عملیاتی ۹ ماهه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۱,۹۸۱,۰۳۶ میلیون ریال به مبلغ ۲,۳۳۵,۸۹۳ میلیون ریال رسیده است).
  • افزایش ۱۶ درصدی سود ناخالص ۹ ماهه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۸۷۶,۴۷۰ میلیون ریال به مبلغ ۱,۰۲۰,۰۹۰ میلیون ریال رسیده است).
  • افزایش ۱۶ درصدی سود عملیاتی ۹ ماهه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه(از مبلغ ۸۶۱۱۵۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۰۰۲۱۹۲ میلیون ریال رسیده است).
  • افزایش ۲۱ درصدی سود خالص ۹ ماهه ۱۳۹۹ و تحقق سود ۱۸۶ ریالی به ازاء هر سهم (از مبلغ ۶۶۰۶۱۱ میلیون ریال به مبلغ ۷۹۷۹۸۰ میلیون ریال رسیده است).
  •  حاشیه سود (زیان) عملیاتی از ۴۳٫۴۷% به ۴۲٫۹% کاهش یافته است.
  • حاشیه سود (زیان) خالص از ۳۳٫۳۵% به ۳۴٫۱۶% افزایش یافته است.

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۳/۳۱(اصلاحیه) بگیلان در سال مالی منتهی به: ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ که  ۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ساعت ۱۸:۵۹:۰۲ منتشر شد می گوید که شاهد افزایش ۱۷۳.۱ درصدی فروش خرداد ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه اردیبهشت ۹۹، رشد ۱۳۰.۵۸ درصدی فروش خرداد ۱۳۹۹ در مقایسه با خرداد ۱۳۹۸ و رشد ۱۳۷.۷۷ درصدی فروش ۹ ماهه سال جاری بگیلان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ هستیم.

چند نکته مهم درباره عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان

در زمان عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان به موارد زیر دقت کنید.

  • در زمان سفارش گذاری عرضه اولیه بگیلان ، حتما پول کافی داشته باشید.
  • سعی کنید از فروش سهام ارزشمند خود برای تامین نقدینگی، اجتناب کنید. چون همین سهمی که شما برای شکار بگیلان می فروشید، چند هفته بعد احتمالا سود خوبی تجربه کند.
  • سعی کنید قبل از عرضه اولیه بگیلان برای کل اعضا خانواده کد بگیرید.
  • نیروگاه های برق و پالایشگاه ها و پتروشیمی های ایران، طوفانی در بورس انرژی در سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد به پا خواهند کرد. لذا بورس انرژی که بزودی بین المللی می شود را جدی بگیرید.
  • منتظر ریزش و سقوط بورس ایران نباشید.
  • بگیلان را بلند مدتی نگهداری کنید.
  • بگیلان از شهریور ۹۹ به رشد قیمتی خود ادامه می دهد.
  • افرادی که قصد دارند بگیلان را بفروشند پس از عرضه اولیه، حداقل تا گزارش ۶ ماهه ۹۹ صبر کنند. اگر دارنده بگیلان هستید، سهامداری در وغدیر را فراموش نکنید.
  • آدرس دفتر تهران نیروگاه برق گیلان، خیابان ولیعصر بالاتر از تقاطع میرداماد، خیابان قبادیان غربی پلاک ۴۸ طبقه اول واحد ۱ است.

دوستان و آشنایان شما به اطلاعاتی که در این گفتار روزیاتو ارائه شده است حتما نیاز دارند. لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که در اینستاگرام، لینکدین، واتس آپ و تلگرام دارید به اشتراک بگذارید. بورس ایران با ۶۰ میلیون دارنده کد بورس، در گام اول تا شاخص کل ۸ میلیون واحدی، صعودی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا