اقتصادی

جزییات عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در خرداد ماه ۹۹ یا یکی از چهارشنبه های تابستان ۹۹ است. پتروشیمی ارومیه یکی از سرمایه های ارزشمند شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایران با نماد پترول است که گویا برای چهارمین سال پیاپی در سال ۱۳۹۸ به سود دهی رسیده و مسیر برای عرضه درصدی از سهام این شرکت پتروشیمی در بازار بورس ایران، فراهم است.

احتمالا عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در نیمه نخست سال ۹۹، خاطره خوش عرضه اولیه پتروشیمی نوری و پتروشیمی پارس در سال ۹۷و ۹۸ را تکرار کند.

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان که یکی از غول های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی کشور است و در نماد پترول قرار دارد، خبر از عرضه اولیه سهام پتروشیمی ارومیه در نیمه نخست سال جهش تولید داد. در صورت عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در بورس ایران در نیمه نخست سال جاری، انتظار می رود که بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از سهامداران حقیقی و حقوقی بورس ایران، در برنامه عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه شرکت کنند و رکورد دیگری در سال تاریخی بورس ایران ثبت شود.

با عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در بورس سال ۹۹، بازار سرمایه ایران میزبان یکی دیگر از فعالان صنعت و کارآفرینی کشور می شود. مثل پتروشیمی نوری که غول آروماتیک جهان بود و سود شیرینی را نصیب سهامداران خود در یک سال اخیر قرار داده است، انتظار رشد خوبی برای سهم پتروشیمی ارومیه تا سال ۱۴۰۰ شمسی داریم.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه ما را با بزرگ ترین تولید کننده سولفات آمونیوم کشور آشنا میکند. حجم تولید سولفات آلومینیون پتروشیمی ارومیه در سال ۹۸، ۱۲۵۰۰۰ تن بوده است. پتروشیمی ارومیه یکی از شرکت های زیرمجموعه پترول است. ۳ محصول به نام کریستال ملامین، سولفات آمونیوم و اسید سولفوریک تولید می کند که محصولات مهمی برای صنایع پایین دستی محسوب می شود. پتروشیمی ارومیه ، نخستین تولید کننده کریستال ملامین در ایران است و دومین تولید کننده بزرگ این محصول در کشور به شمار می رود.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه

تقدیرنامه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران از مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸

سایت عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در نشانی URPCC.IR قرار دارد که برای اطلاعات از وضعیت تولیدات، برنامه های حال و آینده پتروشیمی ارومیه و هم چنین ارتباط با بخش سهامداران و هیات مدیره پتروشیمی ارومیه، معرفی می شود.

بازدهی بسیاری از باغات و مزارع کشور با سولفات آمونیوم که تولید این نگین آذربایجان غربی است صورت می گیرد. پتروشیمی ارومیه ، بارها تندیس واحد نمونه کیفی استانی از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان آذربایجان غربی را کسب کرده است. پتروشیمی ارومیه موفق به دریافت گواهینامه عدم آلایندگی از سوی اداره کل حفاظت از محیط زیست ایران شده است.عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه

نمایی از غول تولید سولفات آمونیوم ایران

نکاتی درباره عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه

هر زمانی که اعلامیه عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در فرابورس ایران منتشر شد، به موارد زیر دقت کنید:

  • برای اینکه در عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه حتما به شما سهم اختصاص یابد، باید قیمت را در سقف انتخاب کنید.
  • در اعلامیه عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه ، حتما کف و سقف قیمت مشخص می شود. شما سقف قیمت را انتخاب کنید.
  • در عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه همانطورکه در ابتدای گفتار گفتیم، بیش از ۳.۵ میلیون هموطن شرکت میکند. لذا هر تعداد سهامی که قابل عرضه بود، بر این عدد تقسیم کنید و مشخص می شود که حدودا چه تعداد سهمی به شما اختصاص پیدا خواهد کرد و میزان نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه چقدر خواهد بود.
  • مثلا اگر ۳۵ میلیون سهم اختصاص یابد، به هر کد، ۱۰ سهم تعلق میگیرد و اگر قیمت هر سهم هم ۶۰۰۰ تومان باشد، ۶۰ هزار تومان نقدینگی مورد نیاز است. البته این صرفا یک مثال است.
  • عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در یکی از ۴ شنبه های نیمه نخست سال ۹۹ است. به اطلاعیه های فرابورس توجه کنید.
  • نماد عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه از هفته سوم خرداد ۹۹ مشخص می شود. در زمان تنظیم این گزارش،‌ مشخص نبود.
  • مشخصات مربوط به صورت های مالی، ترازنامه، گزارش هیات مدیره به مجمع درباره پتروشیمی ارومیه درباره عملکرد سال مالی منتهی به سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ را در کدال مشاهده کنید.
  • اطلاعات سهام و قیمت و ترکیب سهامدار عمده و اعضا هیات مدیره جدید شرکت پتروشیمی ارومیه را در تابلو معاملاتی این سهم در سامانه tsetmc.com‌ مشاهده کنید.
  • هر سهم پتروشیمی ارومیه در هر قیمتی که عرضه شد، حداقل تا پایان سال ۱۳۹۹ نگهداری کنید.
  • چون عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه در نیمه نخست سال ۹۹ صورت میگیرد، دیتایی درباره قیمت قبلی و پیش بینی آینده روند رشد این سهم وجود ندارد و باید حداقل ۶ ماه منتظر باشید.
  • به منظور ثبت سفارش خرید عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه بایستی کد معاملات آنلاین از یکی از ۱۰۸ کارگزاری مجاز سراسر کشور داشته باشید و کد بورس داشته باشید. دریافت کد و رمز عبور دسترسی به سامانه معاملات آنلاین کارگزاری ها برای شرکت در عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه رایگان است.
  • در سال ۹۹، بیش از ۲۰ عرضه اولیه داریم. در همه عرضه اولیه ها شرکت کنید.

سال ۹۹ شمار دیگری از پتروشیمی های کشور عرضه اولیه می شود. منتظر عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس هم هستیم. شمار دارندگان کد معاملات آنلاین در بورس ایران از ۱۳ میلیون فرا تر رفته است. حجم روزانه معاملات در بورس ایران، بیش از ۱ میلیارد دلار است که این نوید یک انقلاب در بازار سرمایه کشور در دهه نخست ایران عصر ۱۴۰۰ می دهد. شاخص کل بورس ایران تا اسفند امسال احتمالا بالای ۲/۰۰۰/۰۰۰ واحد تثبیت خواهد شد.

عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه ، بار دیگر اهمیت بورس انرژی و بورس کالا ایران را در سال های آینده مورد توجه سهامداران هوشمند بورس ایران قرار می دهد.

منبع: سایت روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا