اقتصادی

رستم قاسمی: جشن پایان مستأجری مردم ایران را برگزار می‌کنیم

در هفته ای که گذشت، حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست صحن علنی مجلس برای استماع گزارش کمیسیون عمران از وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن و توضیحات قاسمی، از اهم اتفاقات راه و مسکن بود.

به گزارش روند بازار، هفته پر تلاطم حوزه راه و مسکن با ثبت نام مجردها در سامانه ثمن برای دریافت واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی از دوشنبه ۲۰ دی ماه امکان ثبت نام آقایان مجرد بالای ۲۳ سال در سامانه نهضت ملی مسکن فراهم شده و تا یک ماه این ثبت نام ادامه دارد.

مجردها می‌توانند ثبت نام کنند ولی زمان دریافت واحد باید متأهل باشند یا تعهد محضری بدهند که در هنگام تحویل مسکن، ازدواج کرده باشند در غیر این صورت واحد ثبت نامی به آنها به قیمت کارشناسی روز محاسبه و تحویل می‌شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در این هفته به مجلس شورای اسلامی رفت و در صحن علنی مجلس در خصوص ۱۰۰ روزگی اجرای قانون جهش تولید مسکن توضیحاتی داد.

وی در پستی اینستاگرامی درباره توضیحاتی که سه شنبه ۲۱ دی ماه به نمایندگان مجلس داد، اعلام کرد شاهد برگزاری جشن پایان مستأجری مردم ایران خواهیم بود.

در نشست علنی سه شنبه ۲۱ دی ماه مجلس، علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گزارشی از بررسی‌های این کمیسیون در خصوص نحوه اجرای برخی مفاد قانون جهش تولید مسکن و نیز پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن ذیل این قانون، ارائه کرد.

در هفته جاری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی سفری به سوریه داشته و علاوه بر دیدار با وزرای اقتصاد و حمل و نقل سوریه با نخست وزیر و بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز دیدار و گفت وگو کرد.

همچنین در حالی که برخی خبرها از مخالفت کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با ارزان فروشی بلیت هواپیما و حمایتش از اقدام انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف بلیت ۶۰۰ هزار تومانی حکایت داشت، میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلم کرد: این سازمان به هیچ عنوان با ارزان فروشی بلیت هواپیما موافق نیست.

در این هفته شورای پول و اعتبار با افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت و بانک مرکزی این مصوبه را برای اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا