اقتصادی

جف بزوس اولین تریلیونر تاریخ خواهد بود!

اگر ثروت شخصی جف بزوس ، ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا با همین سرعت فعلی به رشد خود ادامه دهد، احتمالاً او تا سال ۲۰۲۶ یعنی زمانی که ۶۲ سال دارد، به اولین تریلیونر تاریخ تبدیل شود. این نتیجه ی تحلیل نرم افزاری وبسایت Comparisun است.

نرخ متوسط رشد سالیانه ی ثروت بزوس ظرف ۵ سال گذشته ۳۴ درصد بوده و این اتفاق در حالی رخ داده که او مجبور شد بخشی از سهام شرکت آمازون به ارزش تخمینی ۳۸ میلیارد دلار را به دلیل جدایی از همسر سابقش، مکنزی بزوس به او واگذار کند.

وبسایت Comparisun به بررسی ۲۵ تن از ثروتمندترین افراد دنیا پرداخته و پی برده تنها ۱۱ نفر از آن ها فرصت تریلیونر شدن در طول زندگی شان را دارند. بزوس احتمالاً زودتر از بقیه به این عنوان دست پیدا خواهد کرد، اما مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک جوان ترین فرد در جمع تریلیونرهای آینده ی دنیا خواهد بود. ثروت زاکربرگ اگر با همین سرعت فعلی به رشد خود ادامه دهد، او در سال ۲۰۳۶ در حالی که ۵۱ سال دارد، تریلیونر خواهد شد.

جف بزوس ثروتمندترین فرد دنیا

بزوس حالا چیزی حدود ۱۳۸ میلیارد دلار ثروت دارد و در سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۸/۳ میلیارد دلار به ثروت او افزوده شده.

بزوس اما در این راه تنها نیست. با وجود همه ی خسارت هایی که شیوع ویروس کرونا به اقتصاد آمریکا زده و سبب شده ۳۶ میلیون آمریکایی ظرف ۲ ماه گذشته رسماً اعلام بیکاری کنند، در فاصله ی ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۹۸) – یعنی زمانی که شاخص بورس آمریکا به پایین ترین حد خود رسیده بود – تا ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین ۹۹)، ۲۸۲ میلیارد دلار، یعنی چیزی حدود ۹/۵ درصد، به مجموع ثروت میلیاردرهای ایالات متحده آمریکا افزوده شد.

همزمان با تداوم رشد ثروت شخصی جف بزوس، شرکت آمازون با موجی از انتقادات نسبت به نحوه ی رفتار این شرکت با کارگران خود در دوران شیوع ویروس کرونا رو به رو بوده، از جمله اقدام اخیر آمازون به کاهش ۲ دلاری دستمزد ساعتی کارگران انبارهای این شرکت.

با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران انبارهای شرکت آمازون، کارکنان این شرکت در هفته های اخیر بارها دست به اعتراض زده اند. شرکت آمازون از ارائه ی آماری دقیق از تعداد کارگران مبتلای خود سرباز زده است.

منبع: روزیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا