اجتماعی

منشا مسمومیت‌های مدارس در رسانه بود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اتفاقات مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان یک فناوری شناختی-رسانه‌ای بود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی صبح چهارشنبه در همایش منطقه‌ای پدافند سایبری و اقدامات مصون سازی، در مشهد در ادامه همایش با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه ایران باید به قدرت سایبری تبدیل شود اظهار کرد: دو مؤلفه فناوری و استراتژی برای مقابله با تهدیدات نقش مهمی دارد. فناوری خدمات، زیرساخت، سخت افزار و نرم افزار است و استراتژی راه‌حل به کارگیری فناوری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: این دو مؤلفه اشکال جدید تهدیدات را آشکار و توجهات را به جنگ شناختی معطوف می‌کند.

وی افزود: تهدیدات امروزه شکل جدیدی پیدا کرده و جنگ‌ها شناختی در حوزه‌های شناختی قابل ترکیب با مسائل بیولوژیک گسترده شده است. اتفاقات مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان یک فناوری شناختی رسانه‌ای بود.

جلالی گفت: بعد از کنترل فضای رسانه‌ای کشور این موضوع هم کنترل شد. در جلساتی که آن زمان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق یک جنگ ترکیبی است و نباید صرفاً به دنبال علائم پزشکی بگردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: متأسفانه به خاطر کم‌کاری‌های دولت قبل، افکار عمومی تا حد زیادی تحت تأثیر رسانه‌های خارجی قرار گرفت. رسانه‌های خارجی می‌توانند به باورهای مردم شکل بدهند و با استفاده از ظرفیت‌های شناختی فکر و ذهن مخاطب را تحت کنترل قرار بدهند.

وی با اشاره به بسیاری از موفقیت‌های اخیر کشور بیان کرد: توافقات با عربستان، آذربایجان و عضویت در سازمان همکاری شانگهای دستاورهای بزرگی است که تسلط رسانه‌های خارجی بر افکار عمومی، اجازه درک اهمیت آن‌ها را نمی‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا