سیاسی

جو بایدن رسما رئیس جمهور آمریکا شد

جو بایدن رسما رئیس جمهور آمریکا شد. وی پس از ادای سوگند با بیان اینکه « امروز روز دموکراسی و روز آمریکا است» و اینکه « آمریکا با دنیا تعامل خواهد کرد»، گفت که تروریسم داخلی و افراط گرایی چالش آینده آمریکاست و باید بر آنها غلبه کنیم.

روند بازار به نقل از خبرآنلاین – جو بایدن روز چهارشنبه در نخستین سخنرانی پس از به دست گرفتن قدرت، افزود: این روز آمریکا، روز دموکراسی و تصمیم قاطع است.

وی با بیان اینکه بدون وحدت صلح و امنیتی در کار نخواهد بود، ادامه داد: بار دیگر آمریکا در برابر چالش قرار گرفت و برخاست. می‌دانم آمریکایی ها با تردید به آینده نگاه می کنند و نگران شغل های خود هستند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه امروز غلبه آرمان دموکراسی نه یک نامزد ریاست جمهوری است، گفت: دموکراسی چیره شده است. اکنون در این مکان مقدس در حالیکه چند روز پیش خشونت سعی کرد بنیان کنگره را تکان دهد، یک ملت هستیم.

وی با این ادعا که با دنیا تعامل می کنیم تا نه فقط برچالش های دیروز که بر چالش های امروز فائق شویم، گفت که آمریکا شریک معتمدی برای صلح و امنیت خواهد بود.

بایدن افزود: ما پیش خواهیم رفت و تلاش خواهیم کرد. باید چیزهای زیادی التیام یابد و بازسازی شود.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا و تلفات انسانی آن، ادامه داد: کسب و کار زیادی تعطیل شدند و فریاد اعتراض به نابرابری شنیده می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: افراط گرایی و تروریسم داخلی و همچنین تغییرات آب و هوایی دیگر چالش پیش روی ما است. باید به یکپارچگی برسیم.

بایدن خاطرنشان کرد: امروز تمام و روح و روان من به این بستگی دارد که کشور و مردم را یکپارچه سازیم و از همه می‌خواهم در این مسیر، برای مبارزه با خشونت، افراط‌گرایی، یاس و ناامیدی به ما بپیوندید.

وی با بیان اینکه باید دمای خصومت را پایین آورد، گفت: تنها راه پیشرفت، یکپارچگی است و ما باید به عنوان ایالات متحده رفتار کنیم. بنابراین بیایید از نو شروع کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: سیاست نباید یک مساله سراسر خصومت و آتش شود. هر مخالفتی نباید به جنگ و پیکار تبدیل شود.

بایدن ادامه داد: امروز ادای سوگندی را شاهد هستیم که نخستین زن به عنوان معاون رئیس جمهوری یاد کرد.

وی با اشاره به شورش هوادران ترامپ در ۱۷ دی ماه گفت آن جمعیت خشن تصور کردند که می‌توانند اراده مردم را خاموش کنند، دموکراسی را خدشه دار کنند، این اتفاق نیفتاد و هرگز نخواهد افتاد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من عهد می‌کنم که رئیس جمهوری تمام آمریکایی‌ها باشم و برای کسانی که از من حمایت نکردند به همان اندازه‌ای کار می‌کنم که از من حمایت کردند.

بایدن با بیان اینکه در ماه‌ها و هفته‌های اخیر درسی از حقایق و دروغ‌ها گرفتیم، ادامه داد: دروغ‌هایی که برای کسب قدرت و منفعت طلبی گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از آمریکایی‌ها نگران آینده و مشاغل خود هستند، نگرانی شما را می‌فهمم. باید به پیکار داخلی که قرمز را در برابر آبی، محافظه کار را در برابر لیبرال، روستایی را در برابر شهری قرار می‌دهد، پایان دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما به یکدیگر نیازمندیم تا از این زمستان تیره و تار بگذریم. باید سیاست‌بازی را کنار بگذاریم و به عنوان یک کشور در برابر این همه‌گیری بایستیم.

بایدن خاطرنشان کرد: من به فراسوی مرزها می‌گویم که آمریکا در معرض آزمایش قرار گرفت و قوی‌تر شد، ما اتحادمان را بازسازی می‌کنیم و بار دیگر با دنیا تعامل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما با قدرت مثال‌زدنی خود رهبری صلح و امنیت را در جهان به عهده خواهیم گرفت.نخستین اقدام من به عنوان رئیس جمهوری، دعا برای آنهایی است که در یکسال اخیر در همه‌گیری کرونا از دست دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا خواستار سکوت برای ادای احترام به ۴۰۰ هزار قربانی کرونا شد.

بایدن افزود: بحران اقلیمی، تبعیض نژادی و سایر موضوعات یکی از بزرگترین مسئولیت‌ها را بر دوش ما گذاشته است. ما را قضاوت خواهند کرد که چگونه از بحران‌ها عبور می‌کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا