اقتصادی

کاهش قیمت طلا و سکه / حباب سکه نزولی شد

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز روندی کاهشی داشت. اکنون قیمت طلا و سکه و حباب سکه امامی و بهار آزادی نزولی است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، یکشنبه هشتم مرداد، قیمت طلا و قیمت سکه روند کاهشی دارند. قیمت دلار هم که روزهای پایانی هفته گذشته روند افزایشی داشت، امروز روند کاهشی دارد. هفته گذشته دلار در کانال ۴۹ و این هفته در کانال ۴۸ هزار تومان معامله می‌شود. البته امروز هم برای ساعاتی ارز آمریکایی به کانال بالاتر رفت اما دوباره به سطح ۴۸ هزار تومانی بازگشت. این نوسانات، با وجود تعطیلی بازار طلا بر این اثر گذاشته و روند آن را کاهشی کرده است. البته در روزهای گذشته نیز، این نقش‌آفرینی بازیگران بزرگ بازار بود که در معاملات پشت خطی، روند قیمت‌ها را افزایشی کرده بود. این روزها روند قیمتی طلا در بازار جهانی نیز صعودی است.

قیمت طلا و سکه امروز 8 مرداد 1402

در بازار داخلی، نرخ طلا در روندی کاهشی به دو میلیون و ۳۳۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است؛ حدود ۲۳۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۸ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان است؛ ۱۳۶ هزار تومان کمتر از دیروز. نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز در روندی کاهشی، به ۲۵ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۹۹ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده. حباب سکه بهار آزادی نیز هزار تومان کلاهش را تجربه و به دو میلیون و ۹۳۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ بدون تغییر نسبت به دیروز. حباب نیم‌سکه نیز با ۸۲ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۵۲ هزار تومان رسیده است.

مطالعه بیشتر:قیمت دلار امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲/ حرکت بعدی دلار به کدام سمت است؟
امروز ربع سکه، ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و با نرخ ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. همچنین حباب آن نسبت به دیروز ۲۵ هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۶۵۸ هزار تومان قرار گرفته است.

اما قیمت سکه گرمی روی شش میلیون و ۲,۰۰ هزار تومان مانده است؛ بدون تغییر نسبت به دیروز. حباب این سکه نیز با چهار هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسیده است.

روند افزایشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی افزایشی دارد. طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۰۲ درصد رشد قیمت داشته است.

اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۵۹.۲۴ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۶۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار

قیمت دلار هفته گذشته با وجود تعطیلی بازار، تحت تاثیر انتظارات تورمی و برخی اخبار سیاسی افزایشی بود. اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که ارز آمریکایی برای حفظ روند افزایشی و ورود به کانال‌های بالاتر قیمنی نیاز به محرک‌های قوی‌تری دارد. این سیگنال‌ها نرسید و دلار بین کانال ۴۹ و ۴۸ هزار تومان نوسان دارد. این ارقام مطابق پیش‌بینی‌ها است. امروز هم همین نوسان حفظ شده و در طول روز نیز بازار روندی کاهشی داشته است.

بازار طلا و سکه نیز تحت تاثیر همین موضوع با وجود تعطیلی، روند نزولی پیدا کرده است. این اتفاق با وجود روند افزایشی قیمت طلا در بازار جهانی رخ داده و بار دیگر ثابت کرده است که طلا در ایران بیشتر از انس تحت تاثیر قیمت دلار قرار دارد.

البته کاهش تقاضا نیز بر روند کاهشی قیمت طلا و سکه موثر بوده است. در همین راستا ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا و جواهر و رئیس سابق اتحادیه طلا با اشاره به نوسانات اخیر قیمت در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «داد و ستد در بازار به حداقل خود رسیده است. در این ایام (محرم) متقاضی همیشه کمتر است و این موضوع به رکود بازار دامن می‌زند اما بازار با نوسانات حدود یک تا سه درصدی همراه بوده است.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا