بورس

حجم معاملات بورس کالا در هفته گذشته

در هفته منتهی به ۱۵ مرداد ماه یک میلیون و ۲۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۱۴ و ۹۹ درصدی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از بااقتصاد، در هفته منتهی به ۱۵ مرداد ماه یک میلیون و ۲۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۱۴ و ۹۹ درصدی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.

طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۶۰۳ هزار و ۵۷۳ تن انواع کالا به ارزش بیش ۸۷ هزار میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۳۶۹ هزار و ۷۹۳ تن فولاد، ۱۰۵ هزار و ۶۷۰ تن سیمان، ۸۵ هزار تن خاک روی، ۲۵ هزار تن سنگ آهن، ۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۵ هزار و ۲۰۰ تن مس، ۷ هزار و ۷۵ تن آلومینیوم، ۲۱۰ تن شمش روی، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۲۴ کیلو گرم شمش طلا معامله شد.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۹۰ هزار و ۲۵۰ تن انواع کالا به ارزش ۴۸ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۱۳ هزار و ۸۵۰ تن قیر، ۹۹ هزار و ۹۵۰ تن وکیوم باتوم، ۷۸ هزار و ۲۰۰ تن مواد پلیمری، ۵۵ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۳۳ هزار و ۶۹۵ تن مواد شیمیایی، ۵ هزار و ۱۰۰ تن گوگرد، ۲ هزار و ۳۳۸ تن روغن پایه، ۲۹۰ تن عایق رطوبتی و ۵۰ تن آرگون معامله شد.

همچنین ۳۲ هزار و ۴۹۲ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا